Indoor vliegen Warehouse. Tips

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mike.vv

Member
Lid geworden
7 jun 2021
Berichten
45
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
52
Locatie
Maarssen
Voor mijn werk wil ik met privé drone ( Mavic Mini) wat opnames gaan maken in de loods die net aangebouwd is. ( hoogte 10 meter)
Daarnaast wil ik een filmpje gaan maken waarbij ik eerst in het oude pand ga vliegen en daarna in de nieuwe loods.
Begrijp dat hier best wat risico's aan zitten vooral door obstakels her en der.
Hebben aantal van jullie hier wellicht ervaring mee en nog tips/trucs waar ik rekening mee moet houden?

Gr. Mike.
 
Belangrijk om vooraf voldoende tijd te nemen om te kijken welke vliegroute je wilt afleggen. Meer tijd in de voorbereiding dan in het vliegen zelf. Dus (bij voorkeur op een eerder moment) gaan kijken daar en de vliegroute tot in detail uitstippelen. Eventueel dingen opmeten, als je tussen dingen door wil vliegen. En uiteraard op de langzaamste stand vliegen (versnellen kan evt in nabewerking). Rekening houden met de mogelijkheid om in stukken te vliegen en de beelden in de nabewerking tot een mooie video te maken, ipv de hele route in 1x proberen te vliegen. Ik zou voor de zekerheid de RTH uitzetten. Ter plekke licht-instellingen aanpassen aan de hoeveelheid licht die daar aanwezig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Laat in de hal waar je gaat vliegende (grote) verwarmings-/airco-units tijdelijk uitzetten. In (grote) hallen hangen soms van die grote units in de nok of aan de plafondbalken; niet dat er een unit aanslaat en een hoop lucht gaat verplaatsen terwijl jij er net onderdoor of naast vliegt. Die units werken op thermostaten en kunnen onverwacht aan- of afslaan.

RTH op hover zetten; je wilt niet dat je drone bij signaal verlies naar 30m hoogte begint te stijgen....... (punt 6 inderdaad)

Let op met vliegen over objecten (tafels, kasten, andere zaken); door hoogte sensor kan drone hoger gaan vliegen.

Prop guards gebruiken; niet alleen ter bescherming van je drone, ook ter bescherming van anderen en evt. spullen van anderen in de hal. In principe wil je niemand anders op de vloer in de hal hebben (verstoord ook je opnames.....tenzij je die persoon er juist op wilt hebben).

Gladde, egale vloeren zonder structuur en met egale kleur kunnen soms het positioning systeem van de drone in de war brengen..... dus altijd handmatig (voorzichtig) bij kunnen sturen wanneer nodig.... dus cinematic standje vliegen is het beste.

Roel
 
Voor mijn werk wil ik met privé drone ( Mavic Mini) wat opnames gaan maken in de loods die net aangebouwd is. ( hoogte 10 meter)
Daarnaast wil ik een filmpje gaan maken waarbij ik eerst in het oude pand ga vliegen en daarna in de nieuwe loods.
Begrijp dat hier best wat risico's aan zitten vooral door obstakels her en der.
Hebben aantal van jullie hier wellicht ervaring mee en nog tips/trucs waar ik rekening mee moet houden?

Gr. Mike.

Ik heb afgelopen periode in een hal rondgevlogen waar een schip geschilderd werd en inmiddels ook een aantal landingstanks van schepen geïnspecteerd.
Als het kan zou ik een paar keer “droog” oefenen om wat gevoel te krijgen van de ruimte.
Zorg in ieder geval voor een waarnemer die de omgeving van de drone goed in de gaten kan houden, mijn prop guard bleef een keer achter een verlengsnoer haken.
Let ook op of er geen vogels rondvliegen, scheelt een paar hartslagen.
Vlieg in tripod of cinematic mode en probeer niet de video in een vlucht te schieten. Je zal waarschijnlijk toch gaan editen en dan kan je de video’s aan elkaar monteren. Zorg indien mogelijk ook voor voldoende licht.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app