Instellen RTH hoogte

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Marcvdv

New Member
Lid geworden
26 mei 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
61
Locatie
Belgie
Hallo
Ik heb een vraagje , als ik mijn drone zou laten opstijgen vanop bvb de vijfde verdieping van een flatgebouw en ik mijn RTH hoogte instel op 30 mtr. Wanneer ik dan begin te vliegen en op bepaald moment mijn RTH indruk , vliegt mijn drone dan terug op 30 mtr hoger dan punt van waarop hij vertrok , of 30 mtr van de grond.
Is ms domme vraag , maar ik stel ze toch maar.
Alvast bedankt
 
  • Leuk
Waarderingen: Gijsberth de Ruiter
De drone weet niet hoe hoog of laag de grond is, dus gebruikt ie als referentie de hoogte (eigenlijk luchtdruk) van toe ie aan gezet werd.
Hele luxe drones hebben sensoren die naar beneden kijken, maar die zien maar een meter of 6 a 10 ver. Dus ook die gebruiken luchtdrukmeting om de hoogte te berekenen en pas in de laatste fase van autoland worden die andere sensoren bijgeschakeld. Evengoed blijft “0 meter” de hoogte van het “home point”, dus waar ie aan gezet is.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Marcvdv
In de RTL-modus maakt de vluchtregelaar gebruik van een barometer die de luchtdruk meet als het primaire middel voor het bepalen van de hoogte ("Drukhoogte") en als de luchtdruk in het vluchtgebied verandert, zal de helikopter/drone de luchtdrukverandering in plaats van de werkelijke hoogte volgen (tenzij u zich binnen 20 voet van de grond bevindt en SONAR is geïnstalleerd en ingeschakeld).dan word verhaal net anders dan zet de drone pas van af waar de sensor het meet de landing daadwerkelijk in. Zit er gps op dan zal het zee pijl hoogte cordinatie ook een rol spelen, in de landimg . Maar even in het kort de drone zou bij een rth/rtl
Terug keren op de plaats waar je hem heb opgelaten maar opgepast meestal zal je toch wel moeten coriceren om hem daadwerkelijk op deze plek te krijgen. Er kunnen afwijkingen in zitten tot wel 2 meter

Gr Gijs

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Marcvdv en cees taal
Luchtdruk en beperkte afstand "naar beneden kijkende sensor" daargelaten, wordt (indien beschikbaar) ook de bekende hoogte op basis van GPS gebruikt. Maar ook dan is RTH hoogte volgens mij altijd wel relatief aan de hoogte waarop de drone gestart is.

Eigenlijk heel simpel: RTH staat voor return to home, waarbij "home" (tenzij je dat punt zelf anders instelt, wat ook nog kan, op verschillende manieren) de plek is waar de drone is aangezet/opgestegen/voor het eerst sinds aanzetten GPS fix heeft gehad. Als je de drone op één plek aanzet, laat staan tot er GPS fix is, geen wijzigingen doet aan de RTH locatie, en vanaf die plek opstijgt zullen alledrie deze omschrijvingen op hetzelfde punt slaan. En een ingestelde RTH hoogte van x is dan x meter hoger dan dat punt.
 
Luchtdruk en beperkte afstand "naar beneden kijkende sensor" daargelaten, wordt (indien beschikbaar) ook de bekende hoogte op basis van GPS gebruikt. Maar ook dan is RTH hoogte volgens mij altijd wel relatief aan de hoogte waarop de drone gestart is.

Eigenlijk heel simpel: RTH staat voor return to home, waarbij "home" (tenzij je dat punt zelf anders instelt, wat ook nog kan, op verschillende manieren) de plek is waar de drone is aangezet/opgestegen/voor het eerst sinds aanzetten GPS fix heeft gehad. Als je de drone op één plek aanzet, laat staan tot er GPS fix is, geen wijzigingen doet aan de RTH locatie, en vanaf die plek opstijgt zullen alledrie deze omschrijvingen op hetzelfde punt slaan. En een ingestelde RTH hoogte van x, is dan x meter hoger dan dat punt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marcvdv