Investering beschermd nadat overgangsperiode voorbij is?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dieseltijger

Active Member
Lid geworden
3 aug 2021
Berichten
139
Waarderingsscore
106
Punten
43
Leeftijd
63
Locatie
ZOETERMEER
Beste mensen,

Als ik als binnenkomer toch een (nijpende) vraag mag stellen: Na 2022 is de overgangsregeling afgelopen (of misschien al begin 2022 - whatever). Maar: stel dat ik nu een lichte (<250 gram) of iets zwaardere (zeg: 750 grams) drone koop met camera, en ik leg met goed gevolg mijn examens af, enz enz enz: is mijn investering dan nog beschermd als ik nu een drone aanschaf die niet aan de toekomstige eisen voldoet. Oftewel: moet ik 'm dan op de schroothoop gooien of niet?
 
Voor de lichte (<250 gram) drones geldt dat je ook na 2022 in A1 kunt blijven vliegen.

Voor de drones met een hoger gewicht geldt dat zij allemaal (als je ze nu koopt) verbannen worden naar de A3 (o.a. op minimaal 150 meter afstand van mensen blijven). Dit, omdat er op dit ogenblik nog geen enkele drone verkocht wordt met een Cx keurmerk. Dat nu gekochte drones dat keurmerk achteraf nog gaan krijgen is zeer onwaarschijnlijk.

Van "op de schroothoop moeten gooien" is dus sowieso geen sprake, maar voor de >250 gram drones moet je wel met beperkingen rekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen