ipad 4 mini cpu overload problemen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
5 mrt 2017
Berichten
98
Waarderingsscore
25
Punten
18
Leeftijd
50
Locatie
groesbeek
Website
www.skypc.nl
Beste mensen hier,

ik heb een raar maar lastig probleem.

op het moment ben ik op vakantie in La Palma.

ik heb mijn ipad 4 mini op IOS 11 draaien, ik weet dat er bug in zitten.

nu het probleem.
ik vlieg in NL geen problemen, alles werkt na behoren..
ik kom aan op mijn vakantie adres doe ik mijn eerste vluchten op mijn iphone 7+.
geen elke probleem.

nu 2 dagen later pak ik mijn ipad.
en ga daar mee vliegen, en ik heb ook screen recorder aanstaat die standaard inIOS 11 zit.
na 2 min vliegen zie ik in de DJI go app CPU overload staat het beeld begint te stotteren, dus ik screen recorder uitgezet. maar helaas geen verbetering????

hebben meer mensen onder IOS 11 hier last van ???

het rare is dat het in NL goed werkt.
en hier in Spanje niet meer werkt????

ik er een update geweest van dji go app???


want als dit probleem blijft dat zal ik hem op IOS 10 gaan zetten en dan lijkt het mij niet verstandig om nog naar IOS 11 over te gaan ivm met dit probleem.

graag jullie advies.

gr.
henk
 
  • Leuk
Waarderingen: Ynse Pier
Ik heb hier ook continue last van. Volgens mij heeft het met oververhitting van de iPad te maken. Daardoor wordt de videostream eerst vertraagd of zelfs uitgeschakeld, om verdere opwarming te voorkomen. Ik heb er vooral bij warm weer last van, dat verklaart ook meteen waarom je er nu in Spanje problemen mee ondervindt. Het enige advies is: iPad zo koel mogelijk houden, zo min mogelijk apps opstarten, en iPad uitschakelen na elke vlucht. Hopelijk komt DJI met een oplossing voor dit probleem want het is echt een heel irritant issue aan het worden.
 
Na 5 uur in de koelkast gelegen te hebben. Net nog even mijn heel koude iPad getest met een kort vlucht je in het donker boven eigen terrein.

Ik was nog geen 30 sec aan het vliegen en weer de overload.
De iPad was nog stem kou. Dus helaas ligt het hier ook niet aan.

Voor de zekerheid mij oude iPhone 5s gepakt waar ook iOS 11 opstaan en hier geen problemen.

Ik begin er nu wel een beetje van te balen.
Aangezien de iPad net 3weken oud is. Ik weet dat het niet aan de iPad ligt.
Maar ik dacht nu kan ik mijn iPhone 7+ ontlast maar helaas.
Nu hoop ik maar dat het een bug is in dji 4 go app is of misschien in iOS 11

Gr henk


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Toch net even wat getest.

Even met de iPad gevlogen. Weer gelijk het probleem.
Heb toen vliegtuig mode aangezet en de problemen waren weg.

Ik er na de Sim aangezet alles werkte nog goed toen WiFi aangezet en kwamen er al wat problemen maar ik was ondertussen op sport mode aan het vliegen en screen Recording stond aan trouwens. Na 20 min voorbij zoeven met mij Mavic heb ik sport mode uitgezet. En wat denk je gelijk de melding CPU overload???

Ik weer op sportmode en het probleem was weer weg. Sportmode uit probleem was er weer.

Heb toen vliegtuig modes aangezet en toen was het probleem weer weg.

Ik snap er nu niks meer van.

Maar ik denk dat iOS 11 voor de iPad 4mini te zwaar wordt in combinatie met DJI go 4 app.
Als ik thuis ben ga ik de iPad weer op iOS 10 zetten om dit te testen.

Ik weet dat IOS 11 nog bug bevat. Maar ik heb er nog nooit problemen me gehad..

Graag hoor ik van ander mensen of zij hier ook problemen mee hebben.
Graag vermelden welke iOS je gebruikt en of de iPad een simkaart kan plaatsen en of er ook een in zit.

Hoe meer Info hoe beter ik kan testen voor mij en jullie.

Gr.
Henk


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Oeh he... daar neem je wel een groot risico.
Een ijskoude iPad in warme lucht brengen is vragen om condensatie en dat kan hele vervelende dingen doen met electronica en zeker LiPo batterijen...
(Ik heb overigens geen DJI, dus ik kan verder inhoudelijk weinig bijdragen; ben wel geïnteresseerd in een eventueel vervolg)

In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Maar voor de test moet je war over hebben.
Maar alles werkt gewoon. Geen problemen met de kou gehad. Is eigenlijk het zelfde als je in de winter na 40 min na binnenkomt met je iPad.

Haha

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Na wat meer testen weet ik nu zeker dat het de gsm verbinding in de iPad ligt.

Zodra ik deze uitzet heb ik nergens last meer.

Op diverse andere forums klagen ze er ook al over.
Het probleem is ontstaan na de laatste update van dij go 4.

Nu alleen hopen dat DJI deze bug snel gaat oplossen.

Gr.
Henk


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Goed om dit te lezen, was namelijk zojuist op marktplaats aan het kijken wat de ioad mini zo kost. Vanaf welke versie ( mini 1,2,3 of 4) is dji go te gebruiken ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou sowieso minimaal een iPad 3 mini gsm halen.
Liefst een 4.

Omdat je dan langer verzekerd bent dat je hem kunt gebruiken.
Sowieso ik de accu dan veel nieuwer.
Want de dji go app lust veel stroom.


En waarom gsm, omdat mocht je hem ooit een noodlanding moet maken ver van je vandaan dan Kun je hem makkelijk terug vinden omdat er in de gsm versie een gps module zit. Heb je dit niet dan Kun je in de app niet zien waar jij je bevind ten opzichten van je drone.

Dat blauwe puntje in de go app zal zich niet verplaatsen zonder gps.

Dus ik zou altijd met gsm halen is wel duurder maar je weet maar nooit.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Gr Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb een iPad Mini 4 zonder GSM, maar daarop heb ik nog altijd problemen met de DJI Go app. Sterker nog, het is niet beter ten opzichte van de iPad Mini 2 (die ik notabene speciaal voor dit probleem heb ingeruild voor een 4).
 
Het verschil is de cpu.

De 2 en de 3 hebben de zelfde cpu maar de 4 heeft een nieuwere dus wat krachtiger.

Maar ik zou wel een gps module nemen.

Mocht je op een boot gaan varen je je laat je drone vliegen. En de drone gaat RTH dan land hij in het water. Want jou iPad heeft geen gps. Is maar een van de dingen waar het handig voor kan zijn.

Maar dat doe je dit nooit en vlieg je nooit ver weg dan is het niet zo belangrijk. Zolang je geen. Fly a ways hebt


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Toch nog even verder testen.

Heel af en toe had ik nog last van CPU overload.
Maar ik heb ontdekt als je in de DJI go 4 app de cache during video shooting uitzet het probleem helemaal weg is.

Wat ook nog helpt is
Image transmission settings op normal mode zetten en niet op HD mode.


De iPad heeft toch een probleem met de DJI app. Het programma is toch te zwaarder voor de CPU met alle tierlantijntjes aan.
Dat heb ik nu wel ontdekt of DJI moet de app minder belastend maken.


Ik hoop dat dit ook voor jullie helpt.
Zo ja/nee graag laten weten.

Gr Henk


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Ik vlieg met DJI Phantom 4 Pro met een iPad Mini. Ook ik heb na de update naar versie 11 problemen en kreeg gisteren Error C1, C2 en C3. CPU overloads. Dat was even schrikken want ik verloor al eerder een Phantom 3A met een fligh-away.
Zou het kunnen liggen aan het nieuwe software item dat er meerdere schermen geopend kunnen worden? Er waren 12 apps bij mij actief en ga dit verder testen.
 
Versie ios 11 kan nu meerdere apps tegelijk draaien. Zie de pictogrammen aan de onderzijde. Het is voor mij anders erg duister hoe de cpu zo overbelast kan worden.

37872576861_fcd53d8206.jpg