iPad mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

vayreda

Active Member
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
539
Waarderingsscore
124
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Zandvoort
Beste deskundigen, ik vlieg altijd met de Mavic Pro in combinatie met een iPhone 6+ Nu wil ik een wat groter scherm(ogen worden slechter) Nu heb ik nog een normale iPad mini 2 (zonder simkaart) dus zonder GPS. Nu weet ik dat je gewoon kunt vliegen, alleen zijn er een paar functies niet beschikbaar, Follow me functie, manually reset the home point to your location location after taking off en dat er geen kaarten beschikbaar zijn? De twee dingen hierboven begrijp ik, alleen het kaarten gebeuren dat wordt lastig. Er wordt gezegd dat je deze handmatig moet updaten van de locatie waar je gaat vliegen. Heb ik dat nodig om een trouw shoot te doen?
Hartelijk bedankt voor het meedenken.
 
Je zou nog kunnen ‘hotspotten’ met je iPhone die in je zak zit. Heb je toch data (internet verbinding) op je iPad.
Meer durf ik er nog niet over te zeggen, want heb de combinatie zelf nog niet nl.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik werk altijd met een hotspot op m'n iPad Mini 4 en dat werkt perfect! In Google Maps kun je inderdaad ook kaarten downloaden voor offline gebruik, maar ik durf niet te zeggen hoe dat bij de iPad/Apple Maps werkt en of hoe zich dat vertaald naar de GO app.

Verzonden met mijn BKL-L09 en de Dronepilots.nl app
 
Beste Vayreda, ook ik heb hier mee te kampen gehad en heb daar het volgende aangedaan, ben naar de opticien gegaan en heb nu een multifocale bril voor
dichtbij en veraf. Dat scheelt enorm en werkt prima. Diverse optiekbedrijven hebben zo hun akties, dus je kunt hier en daar gaan shoppen.
Daarnaast een mini iPad 4 aangeschaft en dat werkt ook heel goed, alles is een stukje groter.
Als je wilt, kan je bij mijn postings het een en ander wel vinden .
 
Ik werk altijd met een hotspot op m'n iPad Mini 4 en dat werkt perfect! In Google Maps kun je inderdaad ook kaarten downloaden voor offline gebruik, maar ik durf niet te zeggen hoe dat bij de iPad/Apple Maps werkt en of hoe zich dat vertaald naar de GO app.

Verzonden met mijn BKL-L09 en de Dronepilots.nl app

Als je dan ‘hotspot’ via je iPhone naar je iPad mini 4, heb gewoon je GPS positie toch op de Ipad ?



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als je dan ‘hotspot’ via je iPhone naar je iPad mini 4, heb gewoon je GPS positie toch op de Ipad ?



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Ik heb zelf al een GPS module in al m'n RCs zitten waardoor ik niet afhankelijk ben van of dat wel of niet op m'n device zit.

Verzonden met mijn BKL-L09 en de Dronepilots.nl app
 
Even terug naar het begin: zolang ik de Drone in zicht hebt, kun je volgens mij toch zonder de kaart vliegen? (vlieg nooit buiten de wettelijke afstanden) kijk alleen naar het scherm of de beelden goed zijn. Of zie ik dit verkeerd?
 
Even semi-gerelateerd: kijk wel uit met iPad Mini's, ik heb zelf een 2 en een 4 gehad en beiden gaven problemen met oververhitting tijdens het vliegen, waardoor de processor bij wijze van voorzorgsmaatregel langzamer gaat werken waardoor de videofeed gaat haperen of zelfs helemaal wegvalt. Ik weet niet of dit probleem zich ook voordoet bij de Mavic Pro, maar met de Phantom 4 / 4 Pro had ik hier erg veel last van. En het is een bekend probleem, kwam ik later achter.
 
Ik vlieg nu al een tijdje met de iPad mini 4 en een Mavic pro platinum, zonder enig probleem, daarbij de mini iPad ook nog in de beschermhoes. Daarbij moet ik wel zeggen, dat ik niet gevlogen heb tijdens de extreme hitte van de laatste tijd van boven de 30 graden.IMG_0854.JPGIMG_0855.JPG


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Toch wel erg mooie combinatie zo hoor Mooi met de Lifthor.

Ik heb een iPad Air (geen 4G). En dan een Lifthor erbij....hoef ik niet gelijk een iPad mini erbij te kopen.
Nu moet de prijjzen nog even zakken van de Pro/Platinum. Moet kunnen volgens mij met de nieuwe modellen die er aan komen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik gebruik altijd de iPad mini 2 voor mijn Mavic Pro, de kaarten zie ik het nut niet van, deze gebruik ik dan ook niet.
de Directional / Attitude Indicator (blauwe cirkeltje met rode pijl) werkt veel beter, maar dat is mijn persoonlijke mening. Mocht je om welke reden dan ook niet meer zien waar de drone is dan draai je de punt van de pijl naar de H en druk je de rechter stick omhoog, gegarandeerd dat de drone dan naar je toe komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda