Mavic 2 Pro Kan je bestanden ook naar 2 locaties wegschrijven?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Robert van Hall

New Member
Lid geworden
9 feb 2019
Berichten
18
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
66
Locatie
Den Haag
Website
www.robertvanhall.nl
Hallo,

Vandaag had ik pech met een sd-kaartje: bij thuiskomst bleek de sd-kaart niet meer benaderbaar.
Ik kreeg alleen de optie om de sd-kaart te formatteren.
Alle foto's die ik heb gemaakt vanmiddag zijn dus verloren gegaan.
Wat mij verbaast, is dat de drone-app geen melding maakte van het feit dat de bestanden niet konden worden weggeschreven naar de sd-kaart.
Zoiets wil ik liever niet nog eens meemaken en ik ben dus op zoek naar een optie om, zoals in de dslr camera's die ik heb, naar 2 kaartjes/locaties weg te schrijven.
Waar ik naar op zoek ben, is dus de optie om simultaan naar de sd-kaart en de interne opslag weg te schrijven.
Of naar de iPad waarop ik de DJI app draai.
Wie weet of dit mogelijk is?
Thanx,
Robert
 
Nee, dat kan niet. Niet op de drone zelf tenminste. Je kunt wel (video)beelden terugkijken op je telefoon/iPad als je caching aan hebt staan, maar dat is dan in een veel lagere resolutie.

Overigens zou ik niet meteen je kaartje formatteren in zo'n geval. Er bestaat software waarmee je bestanden van een corrupt kaartje kunt redden. Vaak zijn de bestanden er nog wel.
 
Dankjewel Wiebe.
Jammer dat het niet mogelijk is. Voortaan zal ik regelmatig checken of de beelden te bekijken zijn.
Ik heb inderdaad een recovery programma gedraaid en dat haalde uitsluitend eerder verwijderde bestanden op.
Mijn vermoeden is, is dat er iets is misgegaan toen ik vantevoren alle bestanden die op het kaartje stonden via Windows Verkenner heb verwijderd.
 
Formatteren is inderdaad de allerlaatste optie. Misschien heb je nog iets aan het stappenplan uit deze link.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Vandaag had ik pech met een sd-kaartje: bij thuiskomst bleek de sd-kaart niet meer benaderbaar.

Een verklaring zou kunnen zijn dat je de drone hebt uitgeschakeld terwijl er nog een opname liep.
Het video bestand wordt dan niet op de juiste wijze afgesloten wat resulteert in sommige gevallen dat de kaart 'corrupt' gaat.
Oplossing is om in dat geval het kaartje weer even in de drone te stoppen en een nieuw [kort] filmpje te maken. Hierbij worden de bestanden weer op de juiste manier afgesloten en is de SD kaart weer benaderbaar. Verder is het aan te bevelen je sdkaart altijd in de drone te formatteren mocht dat noodzakelijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Een verklaring zou kunnen zijn dat je de drone hebt uitgeschakeld terwijl er nog een opname liep.
Het video bestand wordt dan niet op de juiste wijze afgesloten wat resulteert in sommige gevallen dat de kaart 'corrupt' gaat.
Oplossing is om in dat geval het kaartje weer even in de drone te stoppen en een nieuw [kort] filmpje te maken. Hierbij worden de bestanden weer op de juiste manier afgesloten en is de SD kaart weer benaderbaar. Verder is het aan te bevelen je sdkaart altijd in de drone te formatteren mocht dat noodzakelijk zijn.
Thanx voor de nuttige info!
Deze houd ik in voorkomend geval in het achterhoofd.