Kasteel De Haar by Drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Nou is het net of ik verstand heb van films maken, maar tijdens het kijken van je clip kwam het volgende in me op.

Je hebt je shots in redelijk random volgorde gemonteerd. Als je er nou eens een verhaal van probeert te maken, waarbij je de kijker aan de hand neemt als een soort toeristen-gids.

Je begint bij de poort, dan de tuin, dan de close-by shots van het kasteel en vervolgens de overview shots waarbij je als kijker de shots die je net gezien hebt in het grotere geheel kunt plaatsen.

Just my two cents.
 
Jezus man, ziet er weer vet uit..
Ik had een paar maanden geleden ook even gevlogen bij de haar , maar nooit zo vet en mooie als jou beelden is mij niet gelukt..
Maar goed ik was er trots op ( tot dit moment dan).
Maar mag je daar eigenlijk wel vliegen of heb jij het daar gevraagd. Toen ik er was was het gesloten.
Maar kerel , vette beelden weer.
Benieuwd waar je de volgende keer mee kom!

PS: wat gebruik jij om de beelden te monteren?


Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app
 
Nou is het net of ik verstand heb van films maken, maar tijdens het kijken van je clip kwam het volgende in me op.

Je hebt je shots in redelijk random volgorde gemonteerd. Als je er nou eens een verhaal van probeert te maken, waarbij je de kijker aan de hand neemt als een soort toeristen-gids.

Je begint bij de poort, dan de tuin, dan de close-by shots van het kasteel en vervolgens de overview shots waarbij je als kijker de shots die je net gezien hebt in het grotere geheel kunt plaatsen.

Just my two cents.

Thanks voor je reactie. Op zich heb je wel een punt, en ook een goed idee. De footage die ik heb geschoten zijn alleen wel wat beperkt, dus dat zou dan vrees ik resulteren in een paar shots van de ingang, een paar van de tuin en vervolgens een stapel van het overzicht. Persoonlijk vind ik dan de opbouw naar de climax te lang, zeker omdat ik weet dat de meeste mensen die de video kijken hem toch niet helemaal af gaan kijken. Imposante shots vind ik daarom belangrijk, ook eerder in de film zodat de kijker geboeid blijft.

Los daarvan heb ik wel geprobeerd een soort verhaal te vertellen, maar dan meer het chronologische verhaal van zonsopkomst. Daarom is het eerste shot zo donker en het tweede shot nog voordat de zon er is. Bovendien matcht dit begin erg goed met de muziek, die begint met mysterie en vervolgens opent richting een algehele climax. Dat is althans het idee.
 
Jezus man, ziet er weer vet uit..
Ik had een paar maanden geleden ook even gevlogen bij de haar , maar nooit zo vet en mooie als jou beelden is mij niet gelukt..
Maar goed ik was er trots op ( tot dit moment dan).
Maar mag je daar eigenlijk wel vliegen of heb jij het daar gevraagd. Toen ik er was was het gesloten.
Maar kerel , vette beelden weer.
Benieuwd waar je de volgende keer mee kom!

PS: wat gebruik jij om de beelden te monteren?


Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app

Dankjewel Harry!

Dit was in de vroege ochtend, ongeveer vanaf half 7. Ik ben zelf niet op het terrein geweest, ik stond op de openbare weg er vlak naast. Ik weet dat op de website van het kasteel staat dat drones verboden zijn, maar ze kunnen dat volgens mij alleen verbieden als je met je drone op het terrein zelf bent/daar opstijgt. Het gebied is geen no fly zone en geen natuurgebied, dus je mag daar strikt genomen gewoon vliegen. Over het luchtruim heeft het kasteel geen zeggenschap. Althans, dit is volgens mij hoe het in Nederland geregeld is. Nou ben ik wel bewust zo vroeg gegaan, natuurlijk vanwege de zonsopkomst maar ook omdat er op dat tijdstip nog niemand is. Tijdens openingstijden zou ik hier niet gaan vliegen omdat ik niet liever geen mensen in de weg zit met mijn drone.

Edit is gedaan in Adobe Premiere.
 
Ziet er inderdaad weer gelikt uit Joanan, mooi werk!
 
Staat nog steeds op mijn drone-todo lijstje. Waar vandaan ben jij opgestegen en hield je op vanaf die plek nog redelijk zicht op je drone of was dat onmogelijk ivm de hoge bomen daar?
 
Staat nog steeds op mijn drone-todo lijstje. Waar vandaan ben jij opgestegen en hield je op vanaf die plek nog redelijk zicht op je drone of was dat onmogelijk ivm de hoge bomen daar?

Vanaf de Bochtdijk! Voor deze beelden had ik mijn drone continu in het zicht. De bomen daar leveren inderdaad wel wat beperkingen op aan wat je dan kunt doen, maar als je de drone op redelijke hoogte brengt kom je een heel eind.
 
Dankjewel! Dat is zeker een mooie locatie, met de auto kom ik altijd vanaf de andere kant aanrijden voor een bezoek aan het kasteel. Nooit opgevallen dus dat de weg verderop zo'n mooi uitzicht geeft op het kasteel.
 
Dankjewel! Dat is zeker een mooie locatie, met de auto kom ik altijd vanaf de andere kant aanrijden voor een bezoek aan het kasteel. Nooit opgevallen dus dat de weg verderop zo'n mooi uitzicht geeft op het kasteel.
Succes! Ik ben benieuwd naar de resultaten. :)