Keuze beginner: yuneec breeze of?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Kate

New Member
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
38
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier (Kate 31, uit Utrecht) en hopelijk willen jullie mij advies geven.

In juni ga ik naar Montenegro en mijn DSLR gaat sowieso mee maar ik ben ook aan het kijken naar een drone voor mooie beelden van de natuur.

Nou heb ik rondgekeken en lijken de volgende drones mij goede opties voor een beginner:
- Yuneec breeze ( geen object herkenning, wel mooi beeld, niet altijd heel stabiel)
- DJI spark ( stabiel maar wat problemen mee, uit de lucht vallen)
- Parrot bebop 2 ( schijnt erg fijn te vliegen maar beeld is minder)

De follow me vind ik een leuke optie. Voor de rest graag makkelijke bediening en relatief mooie beelden.

Hopelijk hebben jullie wat tips en inzichten. Alvast bedankt!
 
Hoi Kate, welkom om het forum. Het toeval (?) wil dat ik alle drie de drones uitgebreid getest en besproken heb:

Parrot Bebop 2 review
Yuneec Breeze review
DJI Spark review

Ik zou als budget geen overweging is absoluut voor de Spark gaan. Deze biedt de beste vlieg- en cameraprestaties en is ook nog eens de kleinste van het stel. Dat probleem van uit de lucht vallen is iets waar enkele mensen melding van maakten in het begin, maar dat issue is allang opgelost middels firmware updates. Ik zou dan wel gaan voor de 'Fly More combo', dus met extra accu's en een zender.

Voor de aardigheid hierbij nog twee video's die ik volledig met de Spark heb opgenomen:


 
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Heb nog even wat filmpjes bekeken en het ziet er echt goed uit. Dan ga ik voor de spark kijken. Ook maar even de regels bekijken mbt drones.
 
Als je van plan bent de Spark mee te nemen op je vakanties dan is het zeker verstandig om even de regels na te kijken. Mocht je per ongeluk in een land als Montenegro in de buurt van een militaire installatie vliegen denk ik dat inbeslagname je minste zorg is...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Bedankt Falco, ga er zeker naar kijken! In de meeste natuurgebieden zal het wel mogen. Gebruiken jullie filters op jullie drones? Gewoon een ND filter?
 
Polar heeft goede filters voor de Spark maar Sunnysky krijgt ook wel goede reviews en zijn een stuk goedkoper.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app