Kijken: racedrone vliegt langs, over en onder rijdende trein

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.334
Waarderingsscore
2.953
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Momenteel doet een bizarre freestyle FPV dronevideo de ronde op internet, waarin te zien is hoe een racedrone halsbrekende capriolen uithaalt rond, op en zelfs onder en in een rijdende goederentrein. Niet voor niets heeft de maker ervan de titel ‘Flight of the Year’ meegegeven aan de video.

De video werd gemaakt door FPV-vlieger Paul Nurkkala.

Lees verder
 
Ik kan kort zijn. Ik heb de film niet uitgekeken. Ik vind dit gestoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Inderdaad zwaar gestoord maar wat kan die gozer vliegen met dat ding joh. Super om dan zo de coordinatie te houden, daar ben ik dan wel weer jaloers op (als ik jaloers had kunnen zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: martijnvdijk
In 1 woord: Gestoord.
Ik vraag me alleen af hoeveel kilometer hij wel heeft meegevlogen. Die trein dendert wel door. Zou het wel allemaal kloppen?

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Ik zie even zo snel niet wat hier gestoord aan is. Hij brengt geen mensen in gevaar en die trein overleeft het ook wel als hij 'm raakt. Het enige risico wat ik hier zie is dat hij zijn drone kan verliezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: corne
Ik vraag me alleen af hoeveel kilometer hij wel heeft meegevlogen. Die trein dendert wel door. Zou het wel allemaal kloppen?
Het is een lange trein. Die kun je minuten lang voorbij zien komen zonder een stap te verzetten.
 
Ik zie even zo snel niet wat hier gestoord aan is. Hij brengt geen mensen in gevaar en die trein overleeft het ook wel als hij 'm raakt. Het enige risico wat ik hier zie is dat hij zijn drone kan verliezen.
Het gaat mij er meer om, dat je altijd mensen hebt die dit na willen doen. En dat kan gevaarlijk worden.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Dit is pas gekkigheid, om een achtbaantreintje vliegen. Vinden ze zelf denk ik ook, want alle passagiers hebben wel een helm op. Dus helemaal gek zijn ze ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Dit is pas gekkigheid, om een achtbaantreintje vliegen. Vinden ze zelf denk ik ook, want alle passagiers hebben wel een helm op. Dus helemaal gek zijn ze ook niet.

Denk met instelling dat je beeldscherm je vliegrichting is het ook veel makkelijker vliegen is.Dan kan je jezelf veel makkelijker in drone verplaatsen en raak te coordinatie niet zo snel kwijt
 
Ik ben misschien wat negatief, maar het is wachten op een ongeluk. Dit soort filmpjes maakt het ernaar, dat er straks helemaal niets meer mag. Zeker als dit een keer misgaat.
Want, waar ligt de grens? Moet alles maar kunnen?
 
Ik ben misschien wat negatief, maar het is wachten op een ongeluk. Dit soort filmpjes maakt het ernaar, dat er straks helemaal niets meer mag. Zeker als dit een keer misgaat.
Want, waar ligt de grens? Moet alles maar kunnen?

Nee alles moet zeker niet zomaar kunnen maar vergeet ook niet dat dit niet in Nederland is. Die Yanks hebben nu eenmaal een hele andere mentaliteit en instelling dan wij hier in Europa. En dan zijn wij Nederlander ook nog eens altijd het braafste jongetje in de klas.
Denk als je in Nederland op veilig spelen wil stil op de stoel blijven zitten is want wij zijn ster in regeltjes te verzinnen alsof dan ineens de wereld zo mooi geworden is.

Gewoon mensen op gezond verstand aanspreken en weg met die betuttelende regeltjes om alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Gewoon mensen op gezond verstand aanspreken en weg met die betuttelende regeltjes om alles.
Als iedereen daar een gezonde portie van uitgedeeld had gekregen, dan was ik het met je eens geweest. Helaas is dat niet gebeurd en ben ik het dus niet met je eens. Sommige mensen moeten gewoon tegen zich zelf in bescherming genomen worden. Of erger nog: "het volk" moet tegen sommige mensen in bescherming genomen worden.
(Niet als verwijt bedoeld, maar gewoon om ook een mening te geven. Ieder de zijne!)
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Als iedereen daar een gezonde portie van uitgedeeld had gekregen, dan was ik het met je eens geweest. Helaas is dat niet gebeurd en ben ik het dus niet met je eens. Sommige mensen moeten gewoon tegen zich zelf in bescherming genomen worden. Of erger nog: "het volk" moet tegen sommige mensen in bescherming genomen worden.
(Niet als verwijt bedoeld, maar gewoon om ook een mening te geven. Ieder de zijne!)

Als dat waarheid is gewoon alles verbieden. Of is het doorslaan bij een niet bestaand probleem?
 
Alles verbieden is doorslaan, ja.
Maar er moeten wel wat beperkingen zijn (blijven).

En dat moet dan bv in regelgeving vastgelegd worden met handhavers die dat controleren en eventueel misschien examens en vergunningen daarbij? Kies ik gewoon voor de optie gezond verstand gebruiken en eventueel mensen op wangedrag te wijzen. Anders weet je zeker dat je straks geen vrijheden meer hebt.
 
Sommige mensen moeten gewoon tegen zich zelf in bescherming genomen worden. Of erger nog: "het volk" moet tegen sommige mensen in bescherming genomen worden.
Dat is inderdaad die Nederlandse attitude van bemoeien en betuttelen, die we dan gaan oplossen met regeltjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex