Kijken: stormjager legt vast hoe drone door tornado wordt verzwolgen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Kijken: stormjager legt vast hoe drone door tornado wordt verzwolgen

Een Amerikaanse stormjager heeft onlangs bizarre dronebeelden gemaakt van een naderende tornado, nabij de stad Yazoo City, Mississippi. Het indrukwekkende weerfenomeen was wel meteen het laatste wat hij ooit zou filmen met de betreffende drone, want het toestel werd meedogenloos verzwolgen door de wervelstorm terwijl de dronepiloot zichzelf in veiligheid bracht.

Lees verder
 
Ben ik de enige die hier intern roept dat hij opzij moet sturen in plaats van achteruit bewegen van iets dat op je af komt met blijkbaar hogere snelheid dan je zelf bewegen kunt?

Zoals in veel speelfilms zeg maar, bij neervallende bomen, torens, flatgebouwen, ruimteschepen, en tussen wolkenkrabbers op je af rennende huizenhoge monsters?

Ik snap dat een tornado van richting kan veranderen (niet veel houdt dat tegen), maar kom op zeg...
 
Ben ik de enige die hier intern roept dat hij opzij moet sturen in plaats van achteruit bewegen van iets dat op je af komt met blijkbaar hogere snelheid dan je zelf bewegen kunt?

Zoals in veel speelfilms zeg maar, bij neervallende bomen, torens, flatgebouwen, ruimteschepen, en tussen wolkenkrabbers op je af rennende huizenhoge monsters?

Ik snap dat een tornado van richting kan veranderen (niet veel houdt dat tegen), maar kom op zeg...
naar rechts uitwijken is de basis kennis. Tenzij de tornado dat ook doet.
Sowieso een drone vs tornado is gewoon kansloos.
 
Ben ik de enige die hier intern roept dat hij opzij moet sturen in plaats van achteruit bewegen van iets dat op je af komt met blijkbaar hogere snelheid dan je zelf bewegen kunt?

Zoals in veel speelfilms zeg maar, bij neervallende bomen, torens, flatgebouwen, ruimteschepen, en tussen wolkenkrabbers op je af rennende huizenhoge monsters?

Ik snap dat een tornado van richting kan veranderen (niet veel houdt dat tegen), maar kom op zeg...
Als je in zee tegen een rip current - mui stroom inzwemt heeft het ook geen zin, beter links of rechts ervan wegzwemmen...
 
Ik zeg: Go with the flow.
Maar wel heel indrukwekkende beelden.
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Alleen geen drone meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL