Koop geen drone

Louis

Member
Lid geworden
11 mrt 2018
Berichten
81
Waarderingsscore
13
Punten
8
Leeftijd
60
Locatie
Culemborg
Niet mijn mening, maar ik kwam dit filmpje met behoorlijk uitgesproken mening tegen op YouTube.
 
Als je in een land/staat woont waar je niet mag vliegen heeft het inderdaad weinig zin om een drone te kopen. Daar heeft hij wel een punt.
De titel van het filmpje is wat stellig, maar het advies om eerst te onderzoeken of er wel ruimte en toestemming is om te vliegen voordat je een drone koopt is niet verkeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda en Louis
Kansloos. Eerst zeggen dat je niets kunt en mag met een drone.
Dan zeggen als je er wel een koopt, help ik je met hoe het moet.
 
Hij zegt niet dat je er niets mee kunt. Hij waarschuwt dat er landen, staten en plekken zijn waar je niet mag vliegen. Daarnaast waarschuwt hij nieuwkomers voor tegenvallers (klagers, crashes, etc.). Ik vind het geen slecht filmpje, eerder een aanrader voor iedereen die er nog over aan het nadenken is of hij een drone aan zal gaan schaffen.
 
Deze meneer is ook te vinden op YouTube in filmpjes over fotocamera's. Met name Canon.
 
Hij zegt niet dat je er niets mee kunt. Hij waarschuwt dat er landen, staten en plekken zijn waar je niet mag vliegen. Daarnaast waarschuwt hij nieuwkomers voor tegenvallers (klagers, crashes, etc.). Ik vind het geen slecht filmpje, eerder een aanrader voor iedereen die er nog over aan het nadenken is of hij een drone aan zal gaan schaffen.
For real? Hij brengt het naar mijn mening allemaal wel heel negatief. Of je verliest hem of je kunt er niet mee vliegen. Bullshit!!!

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
For real? Hij brengt het naar mijn mening allemaal wel heel negatief. Of je verliest hem of je kunt er niet mee vliegen. Bullshit!!!
Ja, for real.
De meest gestelde vraag die ik over mijn drone krijg is 'wat kost zo'n drone nou eigenlijk?'. Degenen die er daadwerkelijk ook eentje willen kopen waarschuw ik ook altijd dat ze er rekening mee moeten houden dat het wel eens duurder uit kan vallen door schade of verlies. Die kans is vrij groot bij een beginner.
 
Ja, for real.
De meest gestelde vraag die ik over mijn drone krijg is 'wat kost zo'n drone nou eigenlijk?'. Degenen die er daadwerkelijk ook eentje willen kopen waarschuw ik ook altijd dat ze er rekening mee moeten houden dat het wel eens duurder uit kan vallen door schade of verlies. Die kans is vrij groot bij een beginner.

En wat maakt dan dat jij hem wel moet kopen en een ander niet? Het komt op mij nogal uit de hoogte over om te zeggen: "Ik heb een drone gekocht, maar dat is niet voor iedereen weggelegd". Dat is wel een beetje wat ik uit het filmpje haal. Het hele filmpje had in een zin of 2 gekund:

"Mensen als je een drone koopt houdt er dan rekening mee dat je hem kwijt kunt raken, want drones kunnen onvoorspelbaar zijn en houdt er ook rekening mee dat je niet zomaar overal met een drone mag vliegen".

Dat zou een stuk minder belerend en uit de hoogte zijn geweest.... maar ook minder aandacht genereren. Aandacht is precies waar het naar mijn idee de maker van dit filmpje om gaat. Hij trekt eerst volle aandacht door de titel, waarna hij zichzelf in een speciaal "elite" hoekje plaatst en zo zijn kanaal over wil laten komen alszijnde hét kanaal waar men superprofesioneel bezig is. Zo'n moeite mee als mensen zich meer voelen dan anderen. Als je je wilt onderscheiden, doe dat dan in je gedrag, niet door jezelf in spraak op te hemelen terwijl je andere mensen neerdrukt.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Helemaal niks maakt dat ik wel een drone moet kopen en een ander niet. Ik snap niet waar deze rare gedachtekronkel vandaan komt.
Als jij mijn standpunt nu nog niet begrijpt kan ik het je denk ik niet uitleggen. Het komt neer op "high horse attitude".

P.s.: Dat je iemands gedachte niet deelt is heel goed mogelijk, maar om het dan meteen een rare kronkel te noemen vind ik vrij kort door de bocht.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Als ik iemand, die naar de kosten vraagt, aangeef rekening te houden met aanvullende kosten, is de conclusie dat ik vind dat deze ander dan geen drone moet kopen (en ik wel) een kronkel die ik niet begrijp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Oh wacht, of reageer je op de titel van het filmpje 'don't buy a drone'? Dit is een schoolvoorbeeld van een 'click-bait' titel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Happy Dronepilot
Iets te veel 'titel dekt niet de lading van de inhoud'.

De adviezen en waarschuwingen die hij in het filmpje geeft vind ik zeker zinvol voor iemand die zich aan het oriënteren is op de aankoop van een drone. Het is een eerlijk verhaal.
 
Iets te veel 'titel dekt niet de lading van de inhoud'.

De adviezen en waarschuwingen die hij in het filmpje geeft vind ik zeker zinvol voor iemand die zich aan het oriënteren is op de aankoop van een drone. Het is een eerlijk verhaal.
Er zitten inderdaad wel nuttige adviezen bij. Alleen best wel overtrokken.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Doe ff normaal en spreek Nedelands. Dit komt zo kakkerig over.:eek:
Sommige uitdrukkingen zijn in het Engels duidelijker, als er al een Nederlandse uitdrukking voor bestaat. Ik gebruik ook het Engelse 'click-bait' in een van mijn reacties, daar is voor zover ik weet geen Nederlandse uitdrukking voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Happy Dronepilot