Kop schroef doorgedraaid van propeller

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sandra78

Member
Lid geworden
17 dec 2022
Berichten
41
Waarderingsscore
15
Punten
8
Locatie
Appelscha
Open maar even een eigen topic maar de kop van een van de schroeven is doorgedraaid, ik heb gelijk tegen de klok ingedraaid maar ik vermoedt dat hij niet goed was.. iemand nog een tip of moet ik de drone nu terug sturen ter reparatie? Mijn vriend dacht dat hij met een soldeerbout de propeller voorzichtig los kon maken, ik vind dat echter niet het meest geweldige idee…
 
Het is een bekend probleem bij DJI (wat mij betreft een ontwerpfout), dus ik zou het gewoon door hen laten oplossen.
Vervelend natuurlijk dat hij een poosje weg is, maar dat is even niet anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandra78
Ik was er al bang voor maar liever opsturen dan zelf prutsen, maar wat een waardeloze schroevendraaier…heb al een andere gehaald maar ook daar lukt het niet mee. Breng hem morgen zelf wel even naar de winkel in Groningen, vind ik prettiger dan opsturen..
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
ik ben vanmiddag met de drone terug gegaan naar de winkel waar ik hem online gekocht heb. Situatie uitgelegd en een nieuwe drone en remote gekregen…. Zonder problemen, was gewoon verbaasd…. Moet alleen wel even met dji support contact opnemen ivm overzetten care refresh op ander serie nummer.. morgen de boel maar op nieuw installeren..
 
ik ben vanmiddag met de drone terug gegaan naar de winkel waar ik hem online gekocht heb. Situatie uitgelegd en een nieuwe drone en remote gekregen…. Zonder problemen, was gewoon verbaasd…. Moet alleen wel even met dji support contact opnemen ivm overzetten care refresh op ander serie nummer.. morgen de boel maar op nieuw installeren..
Zo! Dat is héél netjes! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Alfa55
En ik had de vorige bij RDW geregistreerd maar neem aan dat ik dat nr gewoon mee kan nemen naar de nieuwe toch??
 
En ik had de vorige bij RDW geregistreerd maar neem aan dat ik dat nr gewoon mee kan nemen naar de nieuwe toch??
Ja hoor. Je hebt namelijk niet de drone bij de RDW geregistreerd, maar jezelf. Als exploitant.
Je kunt het verkregen nummer gewoon op de nieuwe drone aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
..... Mijn vriend dacht dat hij met een soldeerbout de propeller voorzichtig los kon maken, ik vind dat echter niet het meest geweldige idee…
Het is een bekend probleem bij DJI (wat mij betreft een ontwerpfout)
Het blijft bijzonder hoe de mensen bepaalde zaken intrepeteren. Ëén ieder die op professioneel nivau met met het product Loctite heeft gewerkt weet één ding: Je MOET het verwarmen boven de 250 graden celcius om het los te draaien. Niks andere schroevendraaier of constructiefout, gewoon gebrek aan specifieke kennis.
De minuscule boutjes die gebruikt worden voor deze minidrones zijn van een aluminiumlegering [lichtgewicht] dus boterzacht. De onwetende draait het gegarandeerd kapot als je de boel niet verhit. [Staat overigens ook niet in de DJI manual, slordig!]

Het kleine boutje van de propeller verhitten met een soldeerbout is overigens een prima idee @Sandra78. De propellor zelf zal misschien een beetje smelten en gaan stinken, maar die kan je toch niet meer gebruiken. ook kan je een soldeerbout gebruiken om de propeller er af te smelten. Dan kan je een tangetje op het boutje zetten mocht je de kop al verklooit hebben. Met een verfbrander heb je immers de kans dat je hele drone wegsmelt en bovendien kan je de windingen in de motor beschadigen als je niet specifiek op het boutje verwarmt. Succes ermee voor de volgelingen.
 
Laatst bewerkt:
Nou er staat idd niks over in de handleiding ik heb 3 filmpjes op YT gekeken 2x engels 1x Nederlands alvorens ik begon, geen een die daar iets over zei. De eerste schroef draaide prima los tegen de klok in. De tweede echter bij het naar links draaien, draaide gelijk al door dus de kop was al niet goed. Ik heb het support team van DJI gemaild maar die hebben nu pas een reactie gegeven ( waar dit ook niet bij vermeldt wordt). Gister ben ik terug gegaan naar de winkel waar ik de drone gekocht heb en zij hebben de drone omgewisseld voor een nieuwe....

Ik heb hier ook op het forum gekeken maar heb wat u schrijft ook niet ergens zien staan??
 
Ik heb hier ook op het forum gekeken maar heb wat u schrijft ook niet ergens zien staan??
Als professional kijk je niet op forums, dan haal je de informatie rechtsteeks van de fabrikant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandra78
Niet iedereen is direct professional of weet dit, ik zal de sheet eens door nemen dank u wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Niet iedereen is direct professional of weet dit
Nee, dat is ook zo. Het kwalijke is natuurlijk dat dat DJI wel netjes in de manual vermeld hoe je de propellers moet vervangen. Maar de relevante technische informatie ontbreekt voor de juiste uitvoering. En dat zou natuurlijk wel zo moeten zijn. En daar zijn een hoop mensen de dupe van.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Totdat je ergens op locatie staat en even een propje moet wisselen.

De kracht van DJI producten [althans voor ce consument] ligt niet in de kwaliteit, want die is gewoon ruk. Men had ook een magnesium shroefje kunnen nemen [licht én keihard], zie concurrentie . De focus ligt duidelijk op het ''care'' programma, matige kwaliteit maar goede service en een geolied omruil programma, waarbij je snel een ''nieuwe'' [ahum, refurbished] drone toegestuurd krijgt.
 
Is het dan misschien een idee om een bestand aan te maken en deze ergens boven in vast te zetten met dit soort informatie? Dat je als eerste bv ziet dat je de schroefjes het verwarmen alvorens los te halen??
 
Is het dan misschien een idee om een bestand aan te maken en deze ergens boven in vast te zetten met dit soort informatie?
De structuur van het forum leent zich daar niet echt toe, zou kunnen als er voor elk afzonderlijk merk/model model een subforum is. Plus, dit soort informatie verouderd snel, omdat de fabrikant bijvoorbeeld een productwijziging doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandra78
Als professional kijk je niet op forums, dan haal je de informatie rechtsteeks van de fabrikant.
Haal het subforum 'Professionals onder elkaar' dan maar weg, wordt toch niet naar gekeken. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Ik lees dus een hoop trammelant omtrent die schroefjes.
Zij er geen hardere (en waar en prijs) te koop dan?
lex
 
Het blijft bijzonder hoe de mensen bepaalde zaken intrepeteren.
Ik vind het bijzonder hoe lang er gediscussieerd kan worden over een schroefje. Ga er allemaal vooral mee door, daar is het forum immers voor, maar ik vind het wel bijzonder.
 
Ik vind het bijzonder hoe lang er gediscussieerd kan worden over een schroefje. Ga er allemaal vooral mee door, daar is het forum immers voor, maar ik vind het wel bijzonder.
Misschien gaat het niet over een schroefje, maar over het feit er vrij veel klachten zijn over de té vast zittende schroefjes in de Mini 3 pro?

Zie o.a. dit draadje: Mini 3 screw stuck
(o.a. berichtjes 36/37/38)
 
Laatst bewerkt:
Misschien gaat het niet over een schroefje, maar over het feit er vrij veel klachten zijn over de té vast zittende schroefjes in de Mini 3 pro?
Dan is het lijdend voorwerp toch een schroefje.:D
En nu zit ik zelf ook, in een vreemd soort van rabbit hole, te discussieren over een schroefje.:D:D