laadtijd intelligent accu ruim overschreden, en nu defect?

wim de jong

Member
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
58
Waarderingsscore
11
Punten
8
Leeftijd
68
Locatie
amersfoort
normaal haal ik de intelligent accu uit de lader na 1,5 - 2 uurtjes las hij vol is. Nu vloog ik maandag hem voor het eerst best wel leeg.....en bij thuiskomst aan de lader, maar ik vergat hem. donderdag pas weer eruit, maar alle vier de ledjes knipperde heel snel. De accu in de Marvic pro geplaatst, alle ledjes waren uit op de accu, maar direct begonnen de rode ledjes vooraan te knipperen, en de grote achteraan rood en dat bekende schokje aan de props . De accu aan gezet, en zonder enige actie van de RC begon de camera nerveus te tollen (beschermkap was er al af gehaald). toen de RC aangezet, maakte normaal verbinding en tablet met app aangezet. Props gestart, maar op app scherm kwam melding: "battery error" maar ik kon wel opstijgen via RC, maar camera zat te tollen, weer een melding "gimball error" en opeens ging de marvic langzaam maar ongecontroleerd heen en weer, op en down. Landen via RC ging niet meer, maar kon hem uit de lucht plukken en opvangen voordat er ergere dingen gebeurde.
De accu uit gezet, maar accu was bloedheet, kon hem niet meer vasthouden en viel op de grond. Deze durf ik niet meer te gebruiken.

Komt het echt zo nauw om de accu er na 2 uurtjes weer van de lader af te halen?
Is dit garantie? (alles is 3 weken geleden nieuw gekocht bij een officiele DJI winkel) of verwijtbaar door te lange laadtijd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hermens
Naar mijn weten is de accu beschermd tegen overladen en stopt hij gewoon met laden. Mijne liggen regelmatig een hele nacht aan de lader. Nooit een probleem.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Voor mij hetzelfde als Happy Dronepilot. Een paar dagen is wel lang maar moet gewoon stoppen met laden. Moet garantie zijn. Ik heb goede ervaringen met DJI als het gaat om vervanging van defecte accu's. Kreeg al twee keer een vervangende accu.
Ik had overigens zelf toch wat minder risico genomen hoor, bij melding 'battery error'.
 
Voor mij hetzelfde als Happy Dronepilot. Een paar dagen is wel lang maar moet gewoon stoppen met laden. Moet garantie zijn. Ik heb goede ervaringen met DJI als het gaat om vervanging van defecte accu's. Kreeg al twee keer een vervangende accu.
Ik had overigens zelf toch wat minder risico genomen hoor, bij melding 'battery error'.
Ik ben het ook met je eens voor wat betreft dat risico nemen. Risico te hoog.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Mijn batterijen steken constant in, dagen aan een stuk. Lijkt me een defect, en zou indd onder garantie moeten vallen.
 
Ik geloof dat de batterijen na 10dagen ongebruikt te zijn, zichzelf wel weer afladen (naar 50-60%). Tzou wel wijs zijn de batterijen niet zolang in de oplader te hebben lijkt me.
 
Nu heb ik de winkel aangeschreven waar ik de Mavic pro gekocht heb, en zij mailden mij terug dat ik hem naar hun moest sturen. Ze hebben een ticket aangemaakt rechtstreeks bij DJI, en ze sturen hem daar naar toe om eea te beoordelen. (waarom niet rechtstreeks is me een raadsel, maar goed) Wel stuur ik alles op, incl 2 batt, drone, lader etc..........
Ik ben eerlijk gezegd een beetje mijn vertrouwen kwijt........stel dat opeens alles uitvalt terwijl hij ver weg is (hier bracht ik hem de laatste paar keren ong 2 km verderop over het meer naar de andere kant) ik zit u nop vakantie aan het Balatonmeer, maar vliegen doe ik er nu niet meer mee. Met de andere "goede" accu valt hij plotseling zomaar uit na ong 1 minuut, en valt recht naar beneden. Bij inspectie zijn ook alle lampjes uit op de accu, en moet deze weer opnieuw "aan" zetten. Dan weer ong 1 min vliegen, en weer alles uit. Ik bleef wel zo laag mogelijk "just in case". Het lijkt erop dat de eerste accu (die 4 dagen aan de lader gehangen heeft) ook iets gemold heeft in de Mavic pro. IIG, ik vlieg er niet meer mee..........jammer, is hier een leuke lokatie, maar alles gaat terug naar DJI (helaas pas als ik thuis kom)
Wordt vervolgd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hermens
Denk dat je hem beter ook niet in de drone had moeten plaatsen toen je zag dat er wat mis was met de accu.
 
Nu heb ik de winkel aangeschreven waar ik de Mavic pro gekocht heb, en zij mailden mij terug dat ik hem naar hun moest sturen. Ze hebben een ticket aangemaakt rechtstreeks bij DJI, en ze sturen hem daar naar toe om eea te beoordelen. (waarom niet rechtstreeks is me een raadsel, maar goed) Wel stuur ik alles op, incl 2 batt, drone, lader etc..........
Ik ben eerlijk gezegd een beetje mijn vertrouwen kwijt........stel dat opeens alles uitvalt terwijl hij ver weg is (hier bracht ik hem de laatste paar keren ong 2 km verderop over het meer naar de andere kant) ik zit u nop vakantie aan het Balatonmeer, maar vliegen doe ik er nu niet meer mee. Met de andere "goede" accu valt hij plotseling zomaar uit na ong 1 minuut, en valt recht naar beneden. Bij inspectie zijn ook alle lampjes uit op de accu, en moet deze weer opnieuw "aan" zetten. Dan weer ong 1 min vliegen, en weer alles uit. Ik bleef wel zo laag mogelijk "just in case". Het lijkt erop dat de eerste accu (die 4 dagen aan de lader gehangen heeft) ook iets gemold heeft in de Mavic pro. IIG, ik vlieg er niet meer mee..........jammer, is hier een leuke lokatie, maar alles gaat terug naar DJI (helaas pas als ik thuis kom)
Wordt vervolgd.
Opgelost?

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Nu heb ik de winkel aangeschreven waar ik de Mavic pro gekocht heb, en zij mailden mij terug dat ik hem naar hun moest sturen. Ze hebben een ticket aangemaakt rechtstreeks bij DJI, en ze sturen hem daar naar toe om eea te beoordelen. (waarom niet rechtstreeks is me een raadsel, maar goed) Wel stuur ik alles op, incl 2 batt, drone, lader etc..........
Ik ben eerlijk gezegd een beetje mijn vertrouwen kwijt........stel dat opeens alles uitvalt terwijl hij ver weg is (hier bracht ik hem de laatste paar keren ong 2 km verderop over het meer naar de andere kant) ik zit u nop vakantie aan het Balatonmeer, maar vliegen doe ik er nu niet meer mee. Met de andere "goede" accu valt hij plotseling zomaar uit na ong 1 minuut, en valt recht naar beneden. Bij inspectie zijn ook alle lampjes uit op de accu, en moet deze weer opnieuw "aan" zetten. Dan weer ong 1 min vliegen, en weer alles uit. Ik bleef wel zo laag mogelijk "just in case". Het lijkt erop dat de eerste accu (die 4 dagen aan de lader gehangen heeft) ook iets gemold heeft in de Mavic pro. IIG, ik vlieg er niet meer mee..........jammer, is hier een leuke lokatie, maar alles gaat terug naar DJI (helaas pas als ik thuis kom)
Wordt vervolgd.

Opgelost?

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
ik heb alles ingeleverd bij de winkel waar ik hem gekocht heb, maar tot nu toe nog geen enkele reactie, zowel van DJI zelf, als van de winkel (camera.express superstore in utrecht)
 
Al opgelost dit? Even tip leg noot je batterijen vol weg langer als drie weken dat kan de oorzaak zijn dat ze kapot gaan

Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
Nee, ik heb nog helemaal niets gehoord van DJI, als de web-winkel.
Ik neem aan dat ik bericht krijg als DJI het gerepareerde retour stuurt naar de webwinkel, of ze sturen het rechtstreeks naar mij op.

Ik heb ook helemaal geen nummer oid, waarbij ik de voorgang of status kan bekijken.
 
Ik dacht dat de zelfontlading van LiPo accu’s minimaal was. Het nut van accu’s dagenlang aan de lader laten hangen zie ik ook niet in. Dat je ze beter niet langere tijd 100% vol kunt laten liggen heb ik wel eens gehoord maar dan hebben we het over een periode van maanden lang.
 
Ik kreeg gisteren een berichtje van de webwinkel (camera-express) dat mijn reparatie was teruggekomen van DJI, en dat deze opgehaald kon worden in Utrecht. Daar had ik hem ook heen gebracht.
Eerst mijn gedachte: "reparatie?", maar goed, vandaag heb ik hem opgehaald, het bleek toch een nieuwe te zijn, nog verzegeld in doos.
Prima opgelost, ben blij met deze coulante service, zowel van DJI als van camera-express !!

Maar nu een vraag: Het probleem kwam met een wat "lange" laadtijd. (understatement, drie dagen) Nu heb ik net die hub aangeschaft, en deze kan tot 4 accu's laden. Diegene die het eerst vol is, moet deze er dan ook weer direct uitgehaald worden, of kan eea nu wel wat langer aangesloten blijven? Mijn insteek met die hub is eigenlijk dat ik nu met mijn 3 accu's bij thuiskomst kan blijven laden zonder verdere toezicht, en de volgende keer als ik wil vliegen zijn ze alle 3 opgeladen "ready to fly" zeg maar. Ze konden mij geen antwoord geven of de opgeladen en volle accu volledig worden losgekoppeld van de spanning, en de volgende accu wordt geladen...
 
Volgens mij worden de accu’s na elkaar opgeladen en kun je ze allemaal aan de hub laten zitten. Na een uur of 8 zijn ze vol en kan de lader uit. Maar als je het niet vertrouwt zou je de lader aan een schakelklok die het spul na een uur of 8 uitschakelt.