Laag over het water vliegen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

TimVL

New Member
Lid geworden
11 mei 2023
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
37
Locatie
zoetermeer
Voor een opdracht van mijn klant wil ik laag over het water vliegen met een DJI mini 2 of DJI mavic pro. En met laag bedoel ik ca 50 cm boven het water.
Heeft iemand hier ervaring mee? En is de drone nog stabiel? Ik las op de website van DJI al dat je de Vision Positioning Sensor (VPS) kunt uitzetten.

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen. Want het is een belangrijk punt voor mijn opdrachtgever. Maar ik wil mijn drones wel droog houden ;)

Groeten Tim
 
Dat kan prima. Heb er redelijk veel ervaring mee. Inderdaad kun je het beste VPS uitzetten. Kom niet te dicht bij het water, anders krijg je last van opspattend water als gevolg van prop wash. En je wilt ook niet dat je per ongeluk de landing inzet als je bijna geen speling meer hebt om in te grijpen. De drone is stabiel verder hoor, tenminste als het niet te hard waait. Maar dan is het sowieso niet handig ivm eventuele golfvorming. En sluit een goeie verzekering af ;). Veel succes!!
 
  • Leuk
Waarderingen: TimVL
Dank voor je bericht. Ja ik zal het dit weekend proberen met de VPS uit.
 
Ik zie ook wel eens van die floating kits voor onder je drone. Is dit aan te raden?
 
Praktijkvoorbeeldje van zo'n 3 jaar geleden, De drone hangt 1 meter boven het wateroppervlak. De neerwaardse camera is in staat de stijging van de waterspiegel te detecteren. Drone ''huppelt'' vanzelf over de golven. Geen stick imputs gebruikt in deze video [720P 240fps]::
 
  • Leuk
Waarderingen: TimVL en Ivy
Zou er idd voor kiezen om de VPS uit te zetten.
Heb zelf rond de 1 meter hoogte boven het water gevlogen en de zoomfunctie van de camera gebruikt om “dichterbij” te komen.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: TimVL en Sjakie