Laag vliegen boven water

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jacques Schijven

New Member
Lid geworden
7 feb 2019
Berichten
25
Waarderingsscore
14
Punten
3
Leeftijd
65
Locatie
Berkel-Enschot
Ik ben met mijn Mavic 2 Zoom bezig met een (persoonlijk) project om de waterstromen in een natuurgebied te filmen en fotograferen. Daarbij maak ik ook opnames door in tripod mode laag te vliegen ( 0,5 mtr) over het water en dat is vaak ook onder het maaiveld.
Nu merk ik dat de drone tijdens het vliegen steeds de neiging heeft om vanzelf hoger te gaan vliegen. Soms zelfs, en dat is erger, nog verder wil zakken. Ik moet dus steeds opletten en bijsturen. Is er een verklaring voor dit gedrag?

Jacques.

Mavic-water.jpg
 
Komt door de obstakeldetectie die in de war is door het bewegende en reflecterende water. Je kunt dat afzetten in het menu, maar dan moet je wel extra voorzichtig vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DagodeWerd
VSP sensor onder de drone is de veroorzaker. Door de reflectie op het water heeft deze geen goede hoogte meting deze uitzetten. De sensoren aan voor en zijkant hebben er niets mee te maken



Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Jammer genoeg lees ik nu waarom mijn Mavic is gaan watertrappelen......
Mooie beelden van overhangende bomen boven het water door het bos.
Ging inderdaad steeds iets lager vliegen en zeer instabiel. Bij deze indicatie al beter moeten weten....
 
Ik heb een aantal keren geoefend met uitgeschakelde sensoren onder de Mavic. Ik vi d het geen verbetering. Het toestel is dan net zo instabiel, maar dan ook in alle andere situaties. Ik laat de sensoren ingeschakeld en houd er rekening mee dat er boven water wat afwijkingen kunnen ontstaan.


Verzonden met mijn SM-J530F en de Dronepilots.nl app