laatste firmware update spark

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Appie Moes

Member
Lid geworden
6 mei 2017
Berichten
93
Waarderingsscore
19
Punten
8
Locatie
velsen
Hallo mede vliegers
Sinds de laatste firmware update voor de Spark kan ik de OTG kabel niet meer gebruiken en moet dus alles via wifi doen, dat gaat eigenlijk wel goed er is maar 1 maar elke keer als ik op
go fly druk kom ik weer in het zelfde menu terecht van connect to the aircraft daarna kun je kiezen tussen fmc of de kale versie, in mijn geval de fmc, en daarna moet ik elke keer weer, om het even welke accu er in zit, de barcode scannen die achterop de controller zit.
Dit gaat wel heel snel en goed maar wordt er wel een beetje moedeloos van dat je dit elke keer moet doen om je Spark uberhaupt de lucht in te krijgen.
Ik had eigenlijk gedacht 1x en gaan met die banaan maar nee niet in mijn geval.
zijn er nog meer mensen die het zelfde ervaren als ik?

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Ik ook. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Even snel je Spark pakken en vliegen is er niet bij. En vaak heb ik wel contact met de controller maar krijg dan in de Go app niet "fly now" te zien. Dan moet ik weer de app uit doen en opnieuw beginnen.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
ik kon vanmiddag niet meer schakelen tussen foto of video en je raad het al hè dji app moest weer eens ge update worden

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Nee, ik kreeg hem heel even aan de praat maar al snel was het over. Wel jammer want ook mijn telefoon gaat een stuk sneller leeg nu...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Ja met al die update grappen van dji wordt het er op dit moment niet beter op.
Op youtube klaagt men ook steen en been over het wegvallen van de otg kabel en vooral het nieuwe opstart ritueel

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Ja met al die update grappen van dji wordt het er op dit moment niet beter op.
Op youtube klaagt men ook steen en been over het wegvallen van de otg kabel en vooral het nieuwe opstart ritueel

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
Ik snap ook niet zo goed waarom ze die optie niet gewoon aanbieden en behouden op de Spark. Betere en stabielere verbinding en de accu van je telefoon gaat langer mee...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Ik snap ook niet zo goed waarom ze die optie niet gewoon aanbieden en behouden op de Spark. Betere en stabielere verbinding en de accu van je telefoon gaat langer mee...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
Recente update brengt OTG support tussen Spark en Android eindelijk terug. Wat betekent dat ik dat nu eindelijk kan gebruiken voor het eerst sinds ik mijn Spark heb. Heerlijk..

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Falco
Zo relaxt dat OTG weer werkt...

Verzonden met mijn Nokia 6.1 en de Dronepilots.nl app
Alleen wel jammer dat ik nog steeds niet het juiste kabeltje heb voor de combinatie van mijn Spark RC en mijn OnePlus 3 danwel OnePlus 5:
  1. DJI OTG van RC naar USB A female + OnePlus laadkabel USB C werkt, maar is erg lang en vrijwel niet in hand te houden tijdens het vliegen. Dus die gebruik ik nooit..
  2. Bestelde korte OTG kabeltje (USB C 90 degrees angle naar female USB A) + kort micro USB kabeltje naar RC werkt op geen enkele manier. Mogelijk heb ik geen micro USB naar USB B male kabeltjes met OTG-ondersteuning in de bedrading?
Ik zoek eigenlijk een kort OTG kabeltje met aan de ene kant 90 angled USB C voor in mijn OnePlus en aan de andere kant micro USB voor in de Spark RC. Eentje die dan ook werkt, uiteraard.

Iemand enig idee waar zo'n kabeltje te krijgen zou zijn?
 
Laatst bewerkt:
Alleen wel jammer dat ik nog steeds niet het juiste kabeltje heb voor de combinatie van mijn Spark RC en mijn OnePlus 3 danwel OnePlus 5:

1. DJI OTG van RC naar USB A female + OnePlus laadkabel USB C werkt, maar is erg lang en vrijwel niet in hand te houden tijdens het vliegen. Dus die gebruik ik nooit..

2. Bestelde korte OTG kabeltje (USB C 90 degrees angle) + kort micro USB kabeltje naar RC werkt op geen enkele manier.

Ik zoek eigenlijk een kort OTG kabeltje met aan de ene kant 90 angled USB C voor in mijn OnePlus en aan de andere kant micro USB voor in de Spark RC. Eentje die dan ook werkt, uiteraard.

Iemand enig idee waar zo'n kabeltje te krijgen zou zijn?

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
Ik heb bij Banggood besteld en werkt prima. Ik gebruik een Nokia 6.1 en hiervoor een LG Nexus X. Link: https://banggood.app.link/VuCJwFQCpP

Verzonden met mijn Nokia 6.1 en de Dronepilots.nl app
 
Dit is geen USB C kabel, dus (voor mij) nutteloos; eigenlijk is dit volgens mij hetzelfde zijn als de DJI Goggles Micro USB OTG Cable - Compatible with DJI Spark die ik nu heb, maar dan met een angled micro-USB aansluiting voor in de Spark RC.

Het is niet echt wat ik zoek:
  • een enkel kort kabeltje (zonder enige USB A male/female koppeling tussen twee korte kabeltjes)
  • aan de ene kant een angled USB C stekker voor in mijn OnePlus
  • aan de andere kant micro-USB voor in de Spark RC
Weet er iemand misschien een fysieke winkel in plaats van een webwinkel waar ik zou kunnen kijken voor een dergelijk kabeltje, en dan ook met Spark en RC erbij kunnen proberen dat hij ook werkt voordat ik weer huiswaarts ga?
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen USB C kabel, dus (voor mij) nutteloos; eigenlijk is dit volgens mij hetzelfde zijn als de DJI Goggles Micro USB OTG Cable - Compatible with DJI Spark die ik nu heb, maar dan met een angled micro-USB aansluiting voor in de Spark RC.

Het is niet echt wat ik zoek:
  • een enkel kort kabeltje (zonder enige USB A male/female koppeling tussen twee korte kabeltjes)
  • aan de ene kant een angled USB C stekker voor in mijn OnePlus
  • aan de andere kant micro-USB voor in de Spark RC
Weet er iemand misschien een fysieke winkel in plaats van een webwinkel waar ik zou kunnen kijken voor een dergelijk kabeltje, en dan ook met Spark en RC erbij kunnen proberen dat hij ook werkt voordat ik weer huiswaarts ga?


Hallo ook ik ben aan het rommelen met dergelijke kabeltjes maar tot nu toe werkt er geen een, waar ik mn kabeltjes bestel is Cameranu, (de winkel zit in Urk) die kun je bellen ( of heengaan) en daar werd ik altijd fantastisch geholpen door deskundig personeel.
En voor de rest bestel ik alles bij Aliexpress
 
Ga er nu vanuit dat DJI OTG-kabeltje werkt (duh, die doet het samen met lange laad/datakabel van mijn OnePlus), dus dat ik een kort kabeltje daartussen (dus gewoon male USB A) naar mijn telefoon (USB C, 90 graden hoekstekker voor in RC-houder) nodig heb. Zoiets heb ik nu besteld. Moet tussen één en drie weken zijn..

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
Dit is geen USB C kabel, dus (voor mij) nutteloos; eigenlijk is dit volgens mij hetzelfde zijn als de DJI Goggles Micro USB OTG Cable - Compatible with DJI Spark die ik nu heb, maar dan met een angled micro-USB aansluiting voor in de Spark RC.

Het is niet echt wat ik zoek:
  • een enkel kort kabeltje (zonder enige USB A male/female koppeling tussen twee korte kabeltjes)
  • aan de ene kant een angled USB C stekker voor in mijn OnePlus
  • aan de andere kant micro-USB voor in de Spark RC
Weet er iemand misschien een fysieke winkel in plaats van een webwinkel waar ik zou kunnen kijken voor een dergelijk kabeltje, en dan ook met Spark en RC erbij kunnen proberen dat hij ook werkt voordat ik weer huiswaarts ga?
Nee inderdaad, en als je dan even verder kijkt zie je dat dit een OTG kabel is waar je dan de juiste verloop bij koopt. Ik heb, net als die jij nodig hebt, een USB C kabel verloop erbij gekocht en werkt perfect...

Verzonden met mijn Nokia 6.1 en de Dronepilots.nl app