landingsgestel Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Cornu

New Member
Lid geworden
15 jan 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
69
Locatie
Hongerige Wolf
Heeft iemand ervaring met dit landingsgestel ? Het kost weliswaar niks, maar is het ook niks ? Als je het onderweg verliest heb je er ook niet veel aan. Als je het een paar props bespaart is het geen slechte koop.
Graag praktijkervaringen, ook met andere beugels/landingsvoorzieningen.
Hmm... fotobestand van dat ding is te groot voor plaatsing, dan maar de link, sorry hoor!

 
Deze heb ik niet maar wel die 4 pootverlengers van een groot Chinees warenhuis. Heb ik gekocht toen er sneeuw lag en ik niet vanuit sneeuw wilde opstijgen of landen. Dat ging goed en werkte prima. Schijnt ook prima te werken met hoog gras etc.
Ik heb nu zo'n uitklapbaar landingspad gekocht voor een paar euro. Werkt ook prima bij ongelijke grond, lang gras, sneeuw etc,
Deze pad zit nu standaard in mijn koffertje en de pootjes gebruik ik feitelijk niet meer.
Toen ik onlangs in zulk lastig terrein stond, heb ik voor het eerst van mijn leven opgestegen vanaf mijn hand en ook geland in op mijn hand. Vond het spannend maar ging uiteindelijk makkelijker dan dat ik dacht.
 
Een Mini 2 piloot die ik in de afgelopen winterperiode zag vliegen gebruikte deze. Die beviel hem goed. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

51WwkIjDjtL._AC_SL1004_.jpg
 
Heb ook bovenstaand landingsgestel op mijn DJI mini 2 en bevalt me goed. Vlug en gemakkelijk te monteren en demonteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Vlug en gemakkelijk te monteren en demonteren.
Dat is wat voor mij belangrijk is. Dat je het makkelijk op kunt klikken en er weer af halen.

Overigens maak ik voor het veilig opstijgen en landen ook nog gebruik van twee andere hulpmiddelen, nl. de reguliere landingpad met haringen, maar ook een pcv douchemat. Die laatste is zwaarder (dus waait niet weg) en laat zich gemakkelijk meenemen.
Ik gebruik ze beide, afhankelijk van de situatie. Met enige oefening laat de Mini 2 zich hierop redelijk eenvoudig landen.
 
Laatst bewerkt:
Klikt letterlijk eenvoudig op de body van de drone en dan met 2 vingers de landingsbaartjes beetje naar elkaar toe drukken en is zo weer los.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Bedankt voor jullie reacties,

Ik had laatst een oud oprolbaar strandmatje meegenomen maar dat was nog te hobbelig voor Mini2...... Die douchemat lijkt me een betere oplossing.
Starten vanaf de hand lukt wel, maar landen is in het begin wel een trucje.

slee.jpg
Dit lijkt me een goed accessoir om de props wat langer mee te laten gaan. Het toestel wordt wel wat zwaarder en krijgt wat meer luchtweerstand maar dat zal niet zo veel uitmaken denk ik, Ga hem bestellen.
 
Ik neem graag zo min mogelijk mee (wil nl niet altijd bij auto blijven en heb vaak ook nog andere fotospullen bij me) en doe in gevallen van slechte ondergrond hand stijgen of landen.
Eerste paar keer ff spannend, maar nu heel normaal. Kwestie van oefenen.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb deze gemaakt. Voor de liefhebber € 8,00 incl. verzendkosten. In meerdere kleuren verkrijgbaar.
 
Dacht dat de afbeelding bijgevoegd was, maar bleek een te groot bestand te zijn. Hierbij de juiste :)))
 

Bijlagen

  • Landingsgestel Mini.jpg
    Landingsgestel Mini.jpg
    593,7 KB · Weergaven: 84
Heb dit even gevolgd, ik heb ook een oplossing gezocht voor betere landingsomstandigheden voor mijn mini en stootte ook op boven getoond beeld van een landingsgestel, de steunoppervlakte leek mij te klein vooral bij een landing op gras of kiezel, daarom heb ik gekozen voor de extra pootjes zoals te zien op bijgevoegde foto's, de steunpunten staan veel verder uit elkaar en geven een grotere landingsoppervlakte, tevens passen ze in het originele transportkistje van de MIni en hoef die niet als extra last mee te zeulen.
 

Bijlagen

  • ResizerImage967X543.jpg
    ResizerImage967X543.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 70
  • ResizerImage1088X612.jpg
    ResizerImage1088X612.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 69
  • Drone Depot.png
    Drone Depot.png
    146,8 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en W. Toelis
duur, geef ik toe, maar wel veiliger doordat de Drone niet kan kan kantelen bij het landen en de rotorbladen zo niet kunnen beschadigd worden op een onregelmatige ondergrond.
 
Laatst bewerkt:
duur, geef ik toe, maar wel veiliger doordat de Drone niet kan kan kantelen bij het landen en de rotorbladen zo niet kunnen beschadigd worden op een onregelmatige ondergrond.
Ik heb tot op heden nog altijd succes met gewoon hand launch/landings :)
Goedkoop en overal toepasbaar.;)
 
Heeft iemand ervaring met dit landingsgestel ? Het kost weliswaar niks, maar is het ook niks ? Als je het onderweg verliest heb je er ook niet veel aan. Als je het een paar props bespaart is het geen slechte koop.
Graag praktijkervaringen, ook met andere beugels/landingsvoorzieningen.
Hmm... fotobestand van dat ding is te groot voor plaatsing, dan maar de link, sorry hoor!

Ik heb deze net ontvangen voor m'n mini, past absoluut niet, de voorpootjes passen gewoon niet in de houdertjes.
Ik ga proberen de houdertjes aan te passen......