landingsgestel Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Specificaties niet goed gelezen ?, verschil tussen Mini 1 en 2 ?, ik weet trouwens ook niet of er echt een verschil is tussen 1 en 2 qua afmetingen pootjes en afstand er tussen, als er een verschil tussen 1 en 2 is zou ik dat ook wel willen weten.
 
Laatst bewerkt:
Hey Cornu ik heb ook zo'n ding aangeschaft en weet wat je bedoelt met onderweg verliezen dat ding zit idd een beetje gammel vast maar heb em nog steeds en tot nu toe bevalt ie mij prima maar voor die €1,84 die het mij kostte bij Alie maakt het mij niet uit of ik em kwijtraak
Heeft iemand ervaring met dit landingsgestel ? Het kost weliswaar niks, maar is het ook niks ? Als je het onderweg verliest heb je er ook niet veel aan. Als je het een paar props bespaart is het geen slechte koop.
Graag praktijkervaringen, ook met andere beugels/landingsvoorzieningen.
Hmm... fotobestand van dat ding is te groot voor plaatsing, dan maar de link, sorry hoor!


Verzonden met mijn SM-A715F en de Dronepilots.nl app
 
Zit een beetje gammel vast geklikt
Een Mini 2 piloot die ik in de afgelopen winterperiode zag vliegen gebruikte deze. Die beviel hem goed. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

51WwkIjDjtL._AC_SL1004_.jpg

Verzonden met mijn SM-A715F en de Dronepilots.nl app
 
Goed idee van die douchemat bedankt voor de tip
Dat is wat voor mij belangrijk is. Dat je het makkelijk op kunt klikken en er weer af halen.

Overigens maak ik voor het veilig opstijgen en landen ook nog gebruik van twee andere hulpmiddelen, nl. de reguliere landingpad met haringen, maar ook een pcv douchemat. Die laatste is zwaarder (dus waait niet weg) en laat zich gemakkelijk meenemen.
Ik gebruik ze beide, afhankelijk van de situatie. Met enige oefening laat de Mini 2 zich hierop redelijk eenvoudig landen.

Verzonden met mijn SM-A715F en de Dronepilots.nl app
 
Dat doe ik ook, met name als het gras wat hoger staat. En dat is al snel bij een kleine drone als de Mini 2!

Bij de camper gebruik ik mijn campingtafeltje als landingsplaats. Dan moet 'ie er wel recht boven zitten, want die laatste halve meter kun je volgens mij niet meer corrigeren. En zit je er een beetje naast, dan kukelt 'ie van de tafel! :)
 
Bij de camper gebruik ik mijn campingtafeltje als landingsplaats. Dan moet 'ie er wel recht boven zitten, want die laatste halve meter kun je volgens mij niet meer corrigeren. En zit je er een beetje naast, dan kukelt 'ie van de tafel! :)
En dat er af kukelen wacht je af zonder de tafel een stukje op te schuiven?
 
  • Leuk
Waarderingen: Crimino
Hij is er nog nooit afgekukeld. Ik heb toch niet voor niets twee A1/A3-certificaten? :)
 
Ja dan mag je inderdaad wat precisie hebben. Ik gebruik niet eens een tafeltje, ik zeg altijd tegen mijn vrouw, "schat, hou je hand eens op". ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: ronaldvd en Crimino
Uit de hand vertrekken is mooi, tot je bij een windvlaagje een tik krijgt van de propellers, dan piep je wel anders. ik hou het bij het extra landingsgestel van PGYTECH Landinggear voor DJI Mavic mini en mini 2 aan 17,95€ bij Drone depot, ik heb hiervoor gekozen omdat het kleine delen zijn en nog in het originele koffertje passen, afbeeldingen staan in een eerder topic over dit onderwerp.
 
Ik start of land mijn mini2 indien nodig ook altijd vanuit de hand. Toch was ik nieuwsgierig en heb even een landingsgestel uitgetekend en uitgeprint. Weegt slechts 8 gram. Mini2 weegt 242gram en zo kom ik net aan 250 gram totaal gewicht.
 

Bijlagen

  • DSCN2825.JPG
    DSCN2825.JPG
    385,6 KB · Weergaven: 32
  • DSCN2826.JPG
    DSCN2826.JPG
    396,6 KB · Weergaven: 35
  • DSCN2827.JPG
    DSCN2827.JPG
    332,7 KB · Weergaven: 33
  • DSCN2831.JPG
    DSCN2831.JPG
    307,5 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL