Landkaart mededroners

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Marcel-P

Active Member
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
244
Waarderingsscore
29
Punten
28
Leeftijd
58
Locatie
Luyksgestel (NB)
Website
weerstationluyksgestel.nl
Hallo,

Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar misschien is het leuk om een landkaart te plaatsen met daarop alle plaatsen van de leden van het forum.

Zo kunnen we zien waar iedereen woont en gezamelijk vliegen als men een beetje in de buurt woont.

gr,
Marcel Pijpers
 

Bijlagen

  • Kraanmeer 27-6-2018.jpg
    Kraanmeer 27-6-2018.jpg
    502,1 KB · Weergaven: 60
  • Kraanmeer 27-6-2018 a.jpg
    Kraanmeer 27-6-2018 a.jpg
    600,6 KB · Weergaven: 53
Lijkt mij een goed idee en dan ook nog de plaatsen aangeven, waar gevlogen kan worden.
Wie voelt zich geroepen dit te organiseren ?
Misschien degene, die de afgelopen “dronemeeting” heeft georganiseerd ?
Of zijn we te individueel om iets samen te doen ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat is grappig. Ik was gisterenop zoek naar een mooi plaatsje om te vliegen en toen dacht ik: "Zou er geen website zijn waar mooie droneplaatsen aangegeven staan?" IK BEN VOOR!!!!
 
Ik weet wel dat je met google maps zoiets in elkaar kunt flansen. Ik zal nog eens kijken of ik nog weet hoe dat moet.

Edit: Super idee trouwens!
 
Ik weet wel dat je met google maps zoiets in elkaar kunt flansen. Ik zal nog eens kijken of ik nog weet hoe dat moet.

Edit: Super idee trouwens!
Als je je niet mee red, dan even laten weten. Dan ken ik denk ik wel iemand die misschien kan helpen.
 
Wat een positieve reacties inmiddels en ik hoop, dat er zich nog meer piloten aan zullen melden !
Zeg het voort !
 
Wat gebeurt er vervolgens Hancock ?

Hier maak je een privé-kaart aan, die je vervolgens kunt delen dmv. uitnodiging.
Op deze kaart plaats je pinnetjes met een beschrijving.
 
die app heb ik gehad,
is nog wel een redelijke ook.
Ook kan je een foto toevoegen als je wilt en omschrijving geven van de droneplek.
Ik heb m weer verwijderd omdat ik eigenlijk maar op een paar plaatsen drone en er weinig gebruik van werd gemaakt.

Marcel
 
Lijkt mij ook een heel goed idee, echter moet het niet te openbaar zijn, dat wordt een zooitje. Oftewel registreren als gebruiker. Alleen het opzetten vraagt wel enige kennis. Bij deze wil ik mijzelf aanbieden om iets op te zetten. Een site aanvragen kost geen drol. Alleen hoe je dit idee moet implementeren in een site heb ik geen kaas van gegeten (Ik ben wel een snelle leerling). Dus wat dat betreft is alle info welkom. Heb aardig wat ervaring met sites opzetten.
Echter kan ik zelf geen geschikte plugin vinden voor dit voorstel.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dag allemaal, ik ben even fanatiek geweest en heb het één en ander uitgeprobeerd op mijn eigen site. Uiteraard is en blijft het idee van Marcel-P.

Graag wil ik benadrukken dat ik dit een GEWELDIG idee vind en alleen maar wil helpen om zoiets op te starten ik wil er ABSOLUUT niet vandoor gaan met dit mooie concept.
Uiteraard staat dit "nu" even op mijn eigen site omdat het even niet anders kan (was erg benieuwd of het zou lukken). maar dit doe ik niet om bezoekers te trekken, alleen maar om te kijken of het überhaupt mogelijk is om dit te realiseren zonder teveel poespas.

Ik moet eerlijk zeggen, het werkt geweldig met MyMaps van google, foto's-video's toevoegen gaat erg gebruikersvriendelijk.
Maar nu het probleem, hoe houd je het netjes, het lijkt mij niet de bedoeling dat jan en alleman de kaart vol kan gooien met onzin.
Tot nu toe kan ik de pagina wel beveiligen met een wachtwoord dat helaas voor iedereen hetzelfde is (Wordpress).
Maar je mag er vanuit gaan dat het wachtwoord wordt gelekt. Aan de andere kant zijn we toch wel een hechte groep.

Het is mogelijk om een "Members"-plugin te gebruiken, iedereen een eigen wachtwoord oftewel registreren, maar ja, dat kost nu eenmaal geld en daar heb je geld voor nodig (Enkele tientjes).........Niet dat ik arm ben, maar ik ga dat niet alleen doen.

Op een pc en mac werkt het tot nu toe perfect, echter zijn er wat bug-jes zoals het niet laden van embedded video op iphone. Maar problemen zij er om opgelost te worden toch?

Graag jullie meningen, positieve kritiek en tips.

Surf dus even naar:

www.b-drone.nl

dan naar de pagina "dronekaart", het wachtwoord is logisch: " dronepilots " zonder aanhalingstekens.
TIP: als je bij de kaart bent, zoom eerst in op de locatie die je wil toevoegen en klik daarna op het omgekeerde druppeltje "markering toevoegen", op het kleine horizontale werkbalkje.
De rest wijst zich hopelijk vanzelf.

Voeg iets toe aan de kaart om hem te vullen. Laat me weten wat je er van vindt...
Mocht dit niets worden word alles verwijderd, het is alleen maar om uit te proberen.

Groeten, Dennis Mengerink.
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL en Delphi