Le Monde: ‘Markt voor recreatieve drones is ingestort’

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Zeg eens eerlijk: stond er dit jaar een drone op je verlanglijstje voor de feestdagen? Grote kans van niet, want de drone-hype is onderhand wel zo’n beetje voorbij: de markt voor consumentendrones lijkt verzadigd, op Google wordt er minder vaak gezocht op ‘drones’ en veel dronevliegers van het eerste uur hebben hun drone aan de wilgen gehangen.

Lees verder
 
Als de markt inzakt, hetgeen het artikel zegt, dan zou je op korte termijn een prijsdaling mogen verwachten . Volgens de winkeliers wordt er weinig op een drone verdient en als dat wat zou zijn, moet de prijsdaling van de fabrikanten komen en ziet u dat DJI doen ?
Sterker nog, sommige brengen steeds weer verbeterde versies uit om de verkoop op peil te houden.
Anderen ,zoals Parrot hebben het moeilijk.
Voor de echte droneliefhebber zal het allemaal niet veel uitmaken, die blijft toch wel vliegen.



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Graag wil ik hierop even op reageren en ook mijn gedachten over dit onderwerp ventileren.

Ben nog een beginneling, wel serieus bezig met mijn Mavic2 pro en tot nu toe niets anders dan lof.
Heb ook een paar kleine consumenten drones dit voor de fun, om mijn vliegvaardigheden (binnenhuis) een beetje op peil te houden.
Doch die dingen vliegen hooguit 7 minuten en dan is het uit met de pret.
Dan heb ik het nog eens niet over de vliegeigenschappen.
Natuurlijk geeft dat veel frustraties maar ja je weet ze vallen onder het erg goedkoper segment.
Vele beginnen hiermee als spielerei, doch die ervaring hindert een opstap om verder te gaan.
Getuige het aanbod op diverse site. Dat is jammer het geeft een negatieve impuls aan de markt.
Heeft men toch de moed om verder te gaan en ziet dit als een leuke uitdaging als hobby dan slaat je de schrikt om de oren door de vele beperkingen en regelgevingen.
Het kaf wordt hierdoor dan wel van het koren gescheiden en ik denk dat de serieuze liefhebber wel verder kijk, maar toch.
Ik vind het een slechte ontwikkeling, want als de belangstelling (lees vraag) minder wordt remt dat de ook de ontwikkeling op dit gebied.

Groetjes André
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan merks
De regels en voorwaarden voor het vliegen met een drone zijn nuttig en nodig , om ruim gezegd, ongelukken te voorkomen.
Iedereen kan er één kopen en er mee gaan vliegen en daar vanuit zijn er een aantal regels en voorwaarden gekomen om dit zo veilig mogelijk te gaan doen.
Vandaag de dag zijn er ondanks regeltjes , voldoende mogelijkheden om je hobby uit te oefenen.
Kijk in je omgeving, waar je kunt vliegen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat het vliegen met drones aan regeltjes gebonden is staat buiten kijf, daar is iedereen (ook ik) die serieus met zijn hobby bezig is mee eens. Maar begrijp me niet verkeerd er zal altijd mensen zijn die hier niet van op de hoogte is of het aan zijn laars lapt. Ik geef hier enkel weer hoe ik er over denk aan de hand van dit onderwerp.
Groetjes André
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB
De verdere ontwikkelingen voor de verkoop van drones is naast de afnemende consumentenmarkt de toepassingen op allerlei ander gebied.
Denk hierbij aan de landbouw sector en andere sectoren, waarbij de drone als “controleur “ wordt ingezet , bij voorbeeld inspectie, surveillance , beveiliging etc.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app