lens cap Zenmuse X5

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ben je op zoek naar een kap voor een lens of voor de camera?
 
ik zoek de cap die zeg maar zit op de aansluiting van de zenmuse x5 naar de gimbal
 
Als ik de Zenmuse x5 manual verder bestudeer heeft de cameragimbal een 15mm DJI MFT mount voor lenzen.
Je bent dan denk ik op zoek naar een 15mm MFT lenscap.


Volgens dit andere forum zou een generieke 46mm cap voldoen.
 
we zitten niet op de zelfde lijn denk ik . Je heb de camera en de lens . Als je de camera wil bevestigen aan de gimbal , moet je als het goed is , eerst een zo genaamde cap ( beschermings cap ) verwijderen van de zenmuse X5 , zodat je de camera kan bevestigen. Onderwijl heb ik ook een file gevonden zodat ik hem 3d kan laten printen.
 

Bijlagen

  • cap inspire.png
    cap inspire.png
    255,5 KB · Weergaven: 7
Ik dek dat je gelijk hebt omtrent dat we niet op een Lin zaten. Dat probleem heb je vermoedelijk met meer mensen gehad, gezien de beperkte reacties. Ik vroed dat dit komt doordat niet geheel duidelijk is welke cap je nu echt nodig hebt.

De cap die de sensor van de camera beschermt dus. Tussen de camera en de lens.
Bedoeld om stof tegen te houden als er geen lens gemonteerd is.

Dit zou dus een zogeheten DJI 15mm MFT mount aansluiting zijn. Waar volgens het hierboven gelinkte forum een generieke 46mm lenscap moet passen.

Helaas heb ik zelf geen Inspire met/of een Zenmuse X5 en kan ik eea niet verifiëren.

Maar het lijkt mij sterk dat dit niet iets is dat je vandaag nog bij een lokale camera speciaalzaak kan verkrijgen.

Ik zou zeggen cameragimbal mee en gaan.
 
we zitten niet op de zelfde lijn denk ik . Je heb de camera en de lens . Als je de camera wil bevestigen aan de gimbal , moet je als het goed is , eerst een zo genaamde cap ( beschermings cap ) verwijderen van de zenmuse X5 , zodat je de camera kan bevestigen. Onderwijl heb ik ook een file gevonden zodat ik hem 3d kan laten printen.
Inderdaa
De cap die de sensor van de camera beschermt dus. Tussen de camera en de lens.
Bedoeld om stof tegen te houden als er geen lens gemonteerd is.
Nee, de cap op camera die zit het punt waar de camera aan de drone wordt bevestigd.
 
Inderdaa

Nee, de cap op camera die zit het punt waar de camera aan de drone wordt bevestigd.
Dat maak ik niet op uit de manual.

En ik geloof best dat er een extra cap zit aan de electronics zijde. Maar dat zou ik geen lens cap noemen dan.
Belangrijkste is dat TS een oplossing heeft.