Lift Mavic Air boven de 4000 meter

Eric1963

New Member
Lid geworden
14 okt 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Amsterdam
Twee vragen:
1. Heeft iemand wel eens gevlogen met een Mavic Air boven de 4000 meter? En boven de 5000 meter? Dit in verband met de lift.
2. Stel je zit zo hoog, en het is vijf graden boven nul. De drone stijgt 100 meter en de temperatuur neemt af onder het nulpunt. Crasht hij dan? Ik kan mij voortellen dat de batterij door the leveren van stroom zichzelf opwarmt.
Dank voor jouw antwoord.
 
Zo hoog is de lucht ijler. Daardoor verliezen de props aan efficiency en zul je dus korter doen met een batterij. Ik verwacht niet dat je helemaal geen lift meer hebt, maar schat ongeveer de helft. Motoren moeten dus bijna twee keer zo hard werken voor hetzelfde resultaat.
Ook de lage temperatuur zorgt voor minder batterij capaciteit, zoals je al aangeeft.

Al met al zal ie dus wel vliegen, maar er zijn wel wat extra bedenkingen bij. Je wilt ten alle tijden trerug kunnen komen, dus houd wat grotere marges aan dan je gewend bent.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Op youtube staat een filmpje van een rus. Zoek naar ‘drone 10000m’. Je kunt twijfelen of het echt is maar ziet er wel echt uit. (Filmpje van 26min.)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app