Litchi for DJI Drone

Thornwood

Member
Lid geworden
28 jul 2021
Berichten
42
Waarderingsscore
30
Punten
18
Leeftijd
45
Locatie
Appingedam
Ik zag die naam hier al vaker en ben de app gaan zoeken in de App Store. Zijn er veel piloten welke deze app gebruiken ipv de DJI Fly app? En hoe bevalt het?
 
Even zoeken op dit Forum op "Litchi" en je krijgt de nodige hits.

Google schijnt ook een optie te zijn om Litchi reviews etc te vinden.
 
Recent aangeschaft als een goedkoper alternatief voor follow me functie dan aanschaf mini 3.
Vlieg met mini 2 en de follow me functie bevalt goed. Je moet alleen wel goed op evt obstakels letten als de drone zich (na start) gaat positioneren.
Op dit punt (obstakel herkenning/vermijden) scoort de mini 3 uiteraard boven de 3.
Maar goed, 25 euro vond ik een prima investering

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Recent aangeschaft als een goedkoper alternatief voor follow me functie dan aanschaf mini 3.
Vlieg met mini 2 en de follow me functie bevalt goed. Je moet alleen wel goed op evt obstakels letten als de drone zich (na start) gaat positioneren.
Op dit punt (obstakel herkenning/vermijden) scoort de mini 3 uiteraard boven de 2
Maar goed, 25 euro vond ik een prima investering

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Gebruik Lichi sinds kort. Met de mini2 in waypoint missions moet je erg opletten op de camera beweging door het draaien van de drone, die wordt erg jurky. Ook het manueel roteren van de drone is jurky. Met de mavic2 zoom werkt dit wel heel vloeiend. De panorama modus is veel uitgebreider, maar je moet de losse beelden zelf stitchen. Het vooraf maken van een waypoint mission en testen in Google earth is erg leuk. Een leuke toevoeging van de hobby, maar gebruik tot nu toe toch vaker de dji fly app met de mini2.
 
Gebruik Litchi nu 3 maanden en daarin veel uitgeprobeerd. De kunst is te balanceren tussen de instellingen per mapping punt en de missie. En dan ook nog: gebruik je POV of niet?
Ik gebruik POV zo min mogelijk omdat dat inderdaad schokkerig gaat. Bochten groot maken, toestel de goede kant op zetten en interpoleren. Wanneer er dan ergens een schokje in zit kun je een mapping punt er tussenin zettten. Het uitproberen is het meeste werk!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Thanks. Dit zijn goeie punten. Lees je niet in een review op Google;-) Het interessante lijkt mijn de follow me functie en vooral de track functie. Dat lijkt mij makkelijker dan handmatig iets goed in beeld houden. Jammer dat de fly app dat niet zelf ondersteund, de DJI mimo app (voor OM5 gimbal) kan dat ook. Zal wel te maken hebben met de ontbrekende obstakels detectie en dat risico te groot wordt dan.

De pov heb ik geen ervaring mee, weet niet goed wat er anders is dan ‘normaal’. De routes vooraf maken en laten uitvoeren zal niet gebruiken. Maar wellicht komt dat nog wanneer je er meer vertrouwt mee bent.

Dank voor jullie input
 
Ik gebruik Litchi nu een jaar met m'n Air2.
Ik vind het erg leuk om missies te maken en dan proefvliegen in Google Earth....om de eerste foutjes er uit te halen.
Daarna IRL proberen en dan weer de missie bij polijsten...
Ik maak altijd 2 identieke missies: 1 met straight lines voor foto's en 1 met curved turns voor film ......curved turns met foto's werkt niet: door de curves kom je niet op het waypoint waar je de foto genomen wilt hebben....en die wordt dan ook niet genomen....
 
Ik heb de Litchi app er ook op staan .
moet je de dji app hard afsluiten als je met litchi wil vliegen ?
en omgekeerd ook als je met dji app wil vliegen ?
of is de app sluiten voldoende ?
weet iemand dat ?
instellen van de resolutie lukt me niet en kalibratie is nog een puzzel met litchi .

De filmpjes en foto staan op het kaartje in de drone maar worden niet naar de telefoon gestuurd ?

wat een vragen pff maar ik gok erop dat iemand het weet .
Groet ,
 
Gewoon op Litchi starten is voldoende. Wanneer door inschakelen van de controller de dji-app toch opstart, geen probleem maar wel weer uitzetten.
Kalibreren moet je echt met de dji-app doen.
Litchi kan inderdaad niets naar je telefoon sturen.
Maar een goede raad: andere apps afsluiten is altijd beter.
Succes.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Maar een goede raad: andere apps afsluiten is altijd beter.
Daar denken ze bij Omroep Max anders over.

Maar even serieus, ik denk ook dat het niet nuttig is. Elke keer apps afsluiten en weer opstarten kost eigenlijk alleen maar meer batterijvermogen, wat ook te verwaarlozen is.
 
Dit is wat Litchi zelf meldt over het openstaan van o .a. de Fly App(zie punt 1): Help - Litchi
Screenshot_20221019_124640_com.android.chrome.jpg
 
Misschien heb ik het ook een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoel dus alleen de apps die invloed kunnen hebben op het functioneren van Litchi.
En dat is in dit geval de DJI app.
Zelf heb ik deze app eigenlijk nooit afgesloten.
Wel bij gebruik van FCC. (Oeps, dat mocht ik natuurlijk niet zeggen)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik vermoed dat het vooral ook uit voorzorg is, dat ze dit vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RGM
Aan de andere kant: Litchi zal het ongetwijfeld niet voor niets in de handleiding benoemen. Mogelijk dat het op de achtergrond actief hebben van de DJI Fly app onder bepaalde omstandigheden verstorend kan werken.
Daarom heb ik ze nooit tegelijkertijd actief.
 
Ik gebruik de ‘maven for dji drones’-app. Goedkoper en handiger in gebruik dan litchi. Met dezelfde functies. Geen last van dji fly op de achtergrond. Helaas nog geen mappingfunctie, maar die is in de maak.
Schokkerige beelden zijn op te vangen door de vliegsnelheid aan te passen.
Ben er nog niet al te kang mee bezig, dus misschien ook nog niet alles goed kunnen testen. Wel heel leuk en handig. Ook de geofencing is handig.
 
Beste Choose Free, je bent natuurlijk vrij om te kiezen….maar waarom zou je “maven” kiezen als er geen mapping op zit?
Dat is nu juist een van de krachtigste punten van Litchi.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Helaas nog geen mappingfunctie, maar die is in de maak.

Over mapping gesproken:
Ik kwam kortgeleden deze site tegen: Grid Mission Designer. Je kunt met deze tool een mapping missie plannen, opslaan/exporteren als .csv bestand, en deze dan vervolgens weer in de Litchi Mission Hub importeren (bv. als nieuwe missie).

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb er tot nu toe zelf enkel een missie mee uitgezet/samengesteld voor de Mini 2, maar deze nog niet gevlogen. Ik vind het er allemaal wel veelbelovend uitzien.

P1110846.JPG
 
Laatst bewerkt: