Litchi Mavic Mini follow mode

Klaaz

Active Member
Lid geworden
4 apr 2020
Berichten
364
Waarderingsscore
125
Punten
43
Leeftijd
49
Locatie
Nederland
Ik las een artikel over de besturingsapp van Litchi waarin gezegd wordt dat Litchi 2.9.1 Follow Mode ondersteund voor de Mavic Mini.
Iemand dit al geprobeerd?
Zou mooi zijn!
 
Nog niet, nee. Maar ben nu vrij tot 4 januari, dus binnenkort maar eens uitproberen..

Ik snap het versienummer trouwens niet helemaal dat je noemt, want ik zit nu op v4.18.0-g. Weet je zeker dat je niet het versienummer van de Litchi app en het versienummer van de DJI Mobiele SDK die deze Litchi app gebruikt door elkaar haalt?

Of is het versienummer van de Litchi app op iOS echt zo ontzettend anders dan die in de Android app, wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk..
 
Laatst bewerkt:
Nog niet, nee. Maar ben nu vrij tot 4 januari, dus binnenkort maar eens uitproberen..

Ik snap het versienummer trouwens niet helemaal dat je noemt, want ik zit nu op v4.18.0-g. Weet je zeker dat je niet het versienummer van de Litchi app en het versienummer van de DJI Mobiele SDK die deze Litchi app gebruikt door elkaar haalt?

Of is het versienummer van de Litchi app op iOS echt zo ontzettend anders dan die in de Android app, wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk..
In het nieuwsbericht stond dit zo vermeld voor IOS, zal het eens proberen, mooie toevoeging vind ik
 
Als ik deze thread van afgelopen zomer nog eens teruglees dan lijkt een versienummer in 4.x hierin te wijzen naar de versie van de DJI Mobile SDK. Blijkbaar laat de Litchi app in zijn drone settings (waar ik dat nummer had gezien) het versienummer zien dat de concrete SDK-bestanden die de app gebruikt rapporteren als hun versie. Dus zal het de SDK versie zijn, en niet de versie van deitchi app. Ook weer opgelost?
 
Ook weer opgelost?
Niet echt. Verwarrend is dat je een versie van Litchi gebruikt die verschilt tussen iOS en Android. Dat is eigenlijk raar, want welke iOS versie komt nu overeen met Android ? Geen idee.
Om het versienummer gelijk aan de SDK van DJI te laten is waanzin: je gebruikt een versie van de SDK en gebruikt die om bepaalde functionaliteiten te realiseren; je houdt dus een eigen versienummer aan en meldt welke versie van de SDK gebruikt wordt door welke versie van je eigen app.

Ik wordt echt heel droevig van deze wijze van versies nummeren: er is geen touw meer aan vast te knopen. Als ex-software-ontwikkelaar schiet het misschien wel des te eerder in het verkeerde keelgat, omdat je weet wat voor verwarring dit veroorzaakt.