Phantom 3 Std/4K Litchi werkt niet lekker

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Thex

New Member
Lid geworden
13 aug 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
61
Locatie
Zoetermeer
Hoi hoi.

Ik heb onlangs een Phantom 3 standard gekocht en ervaar na enkele eerste successen nu de nodige aanloop problemen. Op mijn Samsung S4 heeft Litchi enorme problemen de wifi te vinden (standaard p3 heeft geen kabelverbinding). Uiteraard moeten alle achtergrond apps uitgeschakeld worden, in het bijzonder de DJI app. Vaak moet ik enige malen de wifi eraf gooien. Midd-air een verlies aan verbinding wordt niet meer hersteld (ook thuis geprobeert dor de zender uit te schakelen), wat voor een beginnend vlieger tot benauwende omstandigheden leidt. Nu heb ik vandaag een zeer kleine waypoint vlucht voorbereid. Rondje van 40 meter, meer niet. Uploaden wil niet: geen support is de melding. Nu heb de laatste firmware (vanwege de lopende berichten) niet op de phantom gezet. Mogelijk dat dat het is.

Als de wifi bij opstart eenmaal na een kwartier wurgen loopt flikkert het beeld van de camera in de app aan en uit. Zo wordt het niets met FPV. Op de sd kaart is dat allemaal prima. Camera is dus goed. Heb dus het idee dat er meer cpu nodig is dan de s4 levert. Wat is een minimale mobiel hiervoor ? Zijn er beperkingen in waypoint executie (met Litchi hub gemaakt) m.b.t. een PS3 die bekend zijn ?

Daarnaast zijn er wat andere teleurstellingen zoals alle ND filter kits die ik gekocht heb voor de P3S (zou passen volgens de doos) niet passen omdat er gewoon geen schroefdraad is. Hang ik een filter eraan met een verloop rubbertje, dan zie ik snelle trillingen in het beeld en zie ik dat ook aan de phantom, die trilt nl zeer snel. Heb ND filter weer weggehaald, een IMU calibratie gegeven(hoewel de phantom het niet nodig vond). Roll op 90% gezet (ergens als tip gelezen). Beeld is weer stabiel, maar hoe kom ik nu aan een passend ND filter voor deze camera waar niets van af geschroeft kan worden ? P.s. ik weet nog niet welke factoren een rol speelden.

Al vast dank, want dit zal een grootse hobby zijn.
 
Het is een experimentje, maar mij viel op dat de DJI app op de achtergrond steeds opstart. WTF. Na zoveel als mogelijk achtergrond diensten dood gemaakt te hebben had ik meer success, niettemin, beeld bleef flikkeren, timeouts op de panorama's, en na wegvallen verbinding geen automatisch herstel op de Samsung 4 die denk ik te weinig power heeft. Nu een SG7 aangeschaft, puur alleen voor Litchi met minimale invulling aan de android kant. Eerste testen thuis lijken positief: geen verbinding met DJI, dus geen gezeur over updates en geofencing/login verplichtingen, beeld stabiel en alles responsive, start snel op etc. Straks maar het veld in als de boel is opgeladen. Heb goede hoop dat de DJI loze Samsung zich van zijn goede kant laat zien. Anders hoef ik later ook niet te upgraden naar een betere Phantom, als display duurder is dan de bird zelf, en DJI zit te harken in mijn doosje, hahahaha.