Litchi

Discussie in 'Andere DJI producten / DJI algemeen' gestart door vayreda, 25 mei 2018.

1. vayreda

vayreda Active Member

Lid geworden:
    21 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    82
    Wie gebruikt Litchi en wat zijn voor en nadelen van dit programma? Heb wel een Android tablet.

Dennis77 vindt dit leuk.
  2. Alecto

Alecto New Member

Lid geworden:
    22 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Goei vraag, ben ik ook wel eens benieuwd naar.

PHTB vindt dit leuk.
  3. Dree

Dree New Member

Lid geworden:
    22 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik gebruik het op een Ipad mini 4, ik ben nieuw en eigenlijk al meteen overgestapt op Litchi.
    Ik ben voornamelijk gek op de waypoint missies, kun je rustig thuis op je computer doen en
    mooie filmpjes mee maken.
    Ik gebruik momenteel DJI Go 4 alleen nog om instellingen te veranderen en checken voor
    firmware en andere updates natuurlijk.

peSHIr vindt dit leuk.
  4. hardeman

hardeman Active Member

Lid geworden:
    28 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    67
    Ik gebruik hem vanwege dat er meer camera functies inzitten

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app

5. vayreda

vayreda Active Member

Lid geworden:
    21 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    82
    Dus Litchi gebruiken om te vliegen en Dji go app om te updaten of doet Litchi dit ook?

6. Dree

Dree New Member

Lid geworden:
    22 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Litchi is niet van DJI dus die zal geen DJI firmware updaten dus ja, vliegen met Litchi en
    updaten met DJI Go, zo doe ik het.
    Ik zag in een filmpje iemand die ook bruiloften doet enzo en een beetje bang is voor
    updates en per see wilde weten of een update wel goed is dus updaten is niet echt super
    belangrijk als alles goed werkt, ik heb vandaag DJI Go geeneens opgestart om op updates
    te controleren, dat komt wel weer eens.

Peter Ferex en vayreda vinden dit leuk.
  7. spetri

spetri New Member

Lid geworden:
    30 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een nvidia k1 en gebruik litchi voor panorama's (slechts 3 tikken). Ook gespeeld met de follow functie, werkt best goed. Wel eens een missie gedaan, maar blijf het eng vinden zo zonder stick control.

Verzonden met mijn [device_name]SHIELD Tablet K1[/device_name] en de Dronepilots.nl app

8. Dree

Dree New Member

Lid geworden:
    22 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan een missie altijd afbreken dus in feite heb je altijd de mogelijkheid tot stick control,
    als je in range bent natuurlijk...
    Ik ben nieuw dus ik leer vliegen met stick control en missies maken tegelijk, na een paar
    missies wordt het enge al minder, het voordeel van missies is dat je nooit zo mooi langs
    of rond een POI kan vliegen met de hand.

9. BobvdM

BobvdM Active Member

Lid geworden:
    9 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    70
    Litchi is super, inderdaad vooral voor waypoint missies! Een alternatief is DJI Ground Station Pro. Maar dat werkt helaas niet op Android en alleen op een iPad (zelfs niet op een iPhone), dus dat kan lastig worden.

Litchi kent wel erg veel instellingen. Dat kan handig zijn maar ook een risico als je deze niet begrijpt en e.e.a. verkeerd instelt, dus neem vooral de tijd om alle opties rustig door te nemen en veel te oefenen.

Een ander groot nadeel van Litchi (en elke andere "third party app") is dat dit doorgaans de garantie doet vervallen. Mocht er iets fout gaan en de drone schade oplopen en is de kans groot/ aanwezig dat je zelf voor de kosten moet opdraaien als blijkt dat je op dat moment een niet-DJI applicatie gebruikte.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app

vayreda vindt dit leuk.
  10. peSHIr

peSHIr Active Member

Lid geworden:
    23 jul 2018
    Leuk Bevonden:
    34
    Sinds ik afgelopen dagen heb uitgevonden dat de waypoint mission planning sinds de laatste DJI SDK update zelfs werkt op mijn kleine Spark is Litchi onmisbaar geworden eigenlijk.

Lees Komt POI naar de spark?j (en andere eerdere items in dat Spark topic) maar voor wat meer informatie.

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app

Deel Deze Pagina