Live webinar van 10-12 uur op 29 september 2020

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me

Schrijf je in, en kijk ook.

Misschien kan Wiebe toelichten wie de doelgroep is? Ik gok dronevliegers van Nederland, om mensen die nog altijd niets van de aankomende regels weten op de hoogte te brengen?

Gaat iemand die bij eerdere informatiebijeenkomsten geweest is (Bunnik, de RAI, participatiemiddag in Utrecht of elders) hier iets nieuws horen, denk je?
 
Laatst bewerkt:
Best kort van te voren dat ik dit online zie, maar gezien de aankomende ingangsdatum van eind dit jaar goed dat er (toch?) eindelijk iets lijkt te kunnen gaan gebeuren.

Wat ik dan weer niet snap is het volgende: als dit bedoeld is voor een grote doelgroep, waarom dan tussen tien en twaalf op een doordeweekse dinsdag, als (ja, zelfs nu met Covid-19) normale mensen aan het werk horen te zijn?

Maar goed, 't kan blijkbaar ook on demand op een later tijdstip.
 
Laatst bewerkt:
Best kort van te voren dat ik dit online zie, maar gezien de aankomende ingangsdatum van eind dit jaar goed dat er (toch?) eindelijk iets lijkt te kunnen gaan gebeuren.
Het is dat jij ons er hier op attendeert, anders had ik het helemaal niet geweten. Dan was ik de seminar over bewustwording me niet bewust geweest, zeg maar.
 
Ik heb nog niet gecommuniceerd over dit seminar omdat ik van de organisator heb begrepen dat de datum nog niet 100% vaststaat...
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ah.
Ik heb nog niet gecommuniceerd over dit seminar omdat ik van de organisator heb begrepen dat de datum nog niet 100% vaststaat...
Dacht al zoiets. Dit zag ik zelf online tegenkomen, en dat zag er redelijk definitief uit op de website. Vandaar.

Als er van jou uit wat meer te vertellen is hierover horen we het graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Ik ontving ondertussen een mail van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat over het door Wiebe genoemde webinar op 13 oktober aanstaande.

Beste droneliefhebber,



Op dinsdag 13 oktober van 20.00 tot 21.00 uur organiseert het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een gratis webinar over de Europese wetgeving voor drones in Nederland. Deze nieuwe regels gelden vanaf 31 december 2020.

Heeft u een drone of werkt u met dronevliegers? En bent u benieuwd wat er voor u gaat veranderen? Tijdens het webinar gaan we concreet aan de slag met dit onderwerp. We zorgen voor interessante sprekers en u kunt uw vragen stellen tijdens het programma.

Meer informatie en het programma volgen zo snel mogelijk. Wilt u zich alvast opgeven? Dat kunt u doen door het registratieformulier in te vullen. Heeft u een belangrijke vraag die u aan ons wilt stellen? Dan kunt u dat aangeven op het registratieformulier. De meest gestelde vragen zullen we tijdens het webinar beantwoorden.
We kijken uit naar uw digitale aanwezigheid op 13 oktober.



Met vriendelijke groet,

Goriska van Cooten,
Programmamanager drones
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Ik heb dus geen idee of dit de verschoven datum is van het eerder in deze thread genoemde webinar is (de oorspronkelijke link "droneseminar.nl" die ik hierboven noemde toont op het moment dat ik dit schrijf nog de oorspronkelijke datum van 29 september.
 
Laatst bewerkt:
Het webinar van IenW op 13/10 is een ander webinar dan het Drone Seminar op de 29e. Ze worden los van elkaar georganiseerd door verschillende partijen.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Kijk hem hier live (of later terug):

 
Mmm, eerste echt nieuwe info: bestaande modelvliegen gaat niet worden opgelost met zonering, maar met met erkennen van modelvliegverenigingen binnen de specific categorie? Da's best raar, eigenlijk...
 
Op die paar tidbits nieuwe info na, was het een beetje vreemde eend, vond ik: voor mensen die nog niets zouden weten van aankomende regelgeving was het een rommelig samenraapsel van alles, waar die doelgroep nou niet heel erg veel aan gehad zal hebben.

En voor mensen die zich al wel wat in de aankomende regelgeving hadden verdiept was er vrijwel niets nieuws.

Zoals verwacht een beetje bekendheid voor de betrokkenen vooral, omdat er eigenlijk weinig echt nieuws te melden is/was. Eens zien of dat over twee weken bij de sessie van Rijksoverheid anders gaat zijn.

Ik ben wel benieuwd hoe de "tussengroep" dit over zich heen heeft laten komen. Iemand hier nog opmerkingen?