Lost my drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
388
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Vandaag mijn drone kwijt geraakt. Ligt ergens in een groot aardappelveld, maar waar . .
De drone was op weg naar zijn home positie (handbestuurd), toen ik besloot op de home knop te drukken. Per ongeluk drukte ik op de Landing knop.
Hij zat maar op 6 meter, dus hij heeft wel een redelijke landing tussen de planten gemaakt. Alleen kan ik hem niet meer vinden. Verbinding was verbroken.
Omdat de verbinding was weggevallen, is de vlucht ook niet terug te vinden. Alleen de voorlaatste vlucht staat nog in de lijst 'Mijn vluchten'. Anders was het een fluitje van een cent denk ik.
2 dagen gezocht, maar niet gevonden.

Zal met de oogst wel tevoorschijn komen.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn geluksdag.
Kreeg een telefoontje van de boer, dat de drone was gevonden.

Ik was wel benieuwd hoe hij 2 nachten en een dag met veel regen op het land had overleefd.
Thuis eerst alles goed schoon en droog (föhn) gemaakt.
Toen weer de batterij er in en op de aan/uit knop gedrukt. Heel spannend!
Opstarten verliep heel normaal.
Daarna alle functies uitgeprobeerd: opstijgen, landen, om de as draaien, stijgen, dalen.
Alles werkt nog als vanouds.
Dat zegt volgens mij wel iets over de kwaliteit van deze Bebop 2
Ik ben weer een gelukkig mens.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Eric-Jan en Sjakie
Heerlijk voor je en nu weet dat je even kunt doorvliegen als het gaat regenen. Ben benieuwd naar de eerste regenboog foto
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Heerlijk voor je en nu weet dat je even kunt doorvliegen als het gaat regenen. Ben benieuwd naar de eerste regenboog foto
Inderdaad een fijn gevoel, dat je bij de eerste drup niet in paniek hoeft te raken. Maar ik ga het ook niet echt opzoeken hoor.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Geweldig dat je hem weer terug hebt en fijn dat alles nog werkt!

Er staan filmpjes online van mensen die in de stromende regen vrolijk een hele accu leeg vliegen met hun dji drone........ Ik zou et niet durven
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Geweldig dat je hem weer terug hebt en fijn dat alles nog werkt!

Er staan filmpjes online van mensen die in de stromende regen vrolijk een hele accu leeg vliegen met hun dji drone........ Ik zou et niet durven
Ik ook niet ;-) De spoelen van de motoren staan gewoon in de open lucht. Brrrrrrrr . . . .
Maar . . . een ongeluk zit in een klein hoekje ofwel een verkeerde handeling met de pech, dat de verbinding wegviel.
Als ik direct had geweten waar hij in de buurt stond had ik daar het signaal wel weer op kunnen pikken.
Ik laat hem maar niet weer zover weg vliegen, dat ik de afstand moeilijk kan inschatten.
Mijn zoektocht eindigde (2 nachten en een dag later) op pl . 100 mtr. van de drone. Alleen was toen natuurlijk de batterij al helemaal leeg.
Dit was een goede les.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Motoren is nooit het probleem. De wikkelingen zijn van geïsoleerd draad en zolang de voedingsdraden naar de motor toe dit ook zijn, kun je er zelfs een buitenboord motor van maken. Kortsluiting eerder. Kijk maar naar dit filmpje:
. Daarnaast is corrosie natuurlijk ook een probleem. Dus motoren goed schoon en droog maken na een zwempartij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi