Love is in the air

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Nick

New Member
Lid geworden
16 feb 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
50
Locatie
Tilburg
Na jaren geleden al eens met AR drones gespeeld te hebben (inclusief ombouw naar TX besturing) werd ik door de release van de Mavic Air getriggerd om deze hobby weer op te pakken. Ik merkte bij de AR drones dat ik het toch vooral deed voor de beeldopnamen, die vrij slecht waren met dat model. Daarnaast waren ze ook totaal niet handzaam dus je ging er niet "ff" mee op pad.

De air staat in bestelling bij Conrad (want 10% korting), ik hoop hem snel binnen te krijgen. Ik ben inmiddels de boeken van Wiebe aan het lezen. Helaas woon ik in Tilburg wat betekent dat ik even moet reizen om uit de no fly zones hier te komen.. Heb gelukkig familie in Duitsland waar het allemaal wat relaxter is qua regels, ik heb daarvoor al een naamplaatje besteld om op de drone te bevestigen. Het lijkt me wel leuk om bij een drone club hier in de buurt lid te worden, maar ik zie hier voornamelijk modelvliegclubs en merk dat er soms expliciet wordt gezegd dat drone vliegers niet welkom zijn.. Heeft iemand een tip?
 
Welkom, Nick!

Er gloort hoop aan de horizon voor wat betreft de MIL CTRs. Die zijn inmiddels geen CTR meer wanneer de betreffende basis gesloten is. Daarmee wordt de onderste luchtlaag klasse G en daar zou je dan mogen vliegen. Het enige wat dat officieel nog in de weg staat is het feit dat de CTR bij sluiting van de basis een “Radio Mandatory Zone” wordt, wat alsnog inhoudt dat je met een drone niet aan alle voorwaarden kunt voldoen. Er wordt vanuit verschillende fronten aan gewerkt om die RMZ op te trekken naar minstens 120m, maar een beetje gezond verstand lenend van Peter F. ( ;) ) denk ik dat als je je aan de120m hoogtebeperking houdt, je best kunt vliegen in het weekend, ten westen van Tilburg. Woensdrecht en Gilze-Rijen zijn dan gesloten en QRAs vinden toch alleen plaats vanaf Volkel en Leeuwarden. Eindhoven CTR blijft wel actief, uiteraard.

Voor wat betreft vliegen bij vliegclubs die drones liever niet zien: niet doen. Daar hebben wat wildvliegers in het begintijdperk van de drones kwaad bloed gezet en dat gaat niet meer zomaar goed komen, helaas. Maar er zijn hier op het forum genoeg medepiloten uit jouw omgeving (ik kom zelf uit de omgeving van Schiphol...), dus wie weet kom je hier straks nog een enthousiaste regionale vlieger tegen.

Succes en plezier met je Mavic Air!


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Welkom en er zijn inderdaad mensen uit je omgeving alleen dan iets meer naar boven omgeving Loonse en drunense duinen. alleen nog even wachten op de drone dan maar hè


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app