Luchtballon tijdens landing

DDD

Well-Known Member
Lid geworden
30 apr 2021
Waarderingsscore
292
Punten
63
Website
dennisvandenbroek.nl
Was woensdagavond met een opname bezig van een videoclip en zag vlakbij een luchtballon landen.

Kon het natuurlijk niet laten om deze even op veilige afstand te filmen.. Een mooie zonsondergang en de volgauto die het beeld in komt rijden: Moet zeggen dat ik best te spreken ben over het resultaat

Hier de korte video

Geschoten met de Mavic 3

Ik heb vorige week ook een paar landingen gefotografeerd/gefilmd.

Bijlagen

• photo_2024-08-30 11.00.33.jpeg
    photo_2024-08-30 11.00.33.jpeg
    132,5 KB · Weergaven: 24
  • photo_2024-08-30 11.00.45.jpeg
    photo_2024-08-30 11.00.45.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 23
  • photo_2024-08-30 11.00.56.jpeg
    photo_2024-08-30 11.00.56.jpeg
    156,1 KB · Weergaven: 22
Was woensdagavond met een opname bezig van een videoclip en zag vlakbij een luchtballon landen.

Kon het natuurlijk niet laten om deze even op veilige afstand te filmen.. Een mooie zonsondergang en de volgauto die het beeld in komt rijden: Moet zeggen dat ik best te spreken ben over het resultaat

Hier de korte video

Geschoten met de Mavic 3

Heb je hem iets onderbelicht?

Idd....
Was dit het enige fragment welke je geschoten hebt?

Ik kwam er vrij laat achter dat hij ging landen, was vooral bezig met de reden dat ik daar was.

Dus heb een paar (te) korte shots (2-3) met teveel beweging. Einde van mijn batterij kwam in zicht, verbinding remote drone werd wat slechter (was iets verder weg dan ik normaal doe, maar was in de polder, dus kon wel), en de zon was bijna, of net onder dus ben teruggevlogen. Ergens maak ik de overweging: Ok, straks valt de verbinding weg, en dus RTH, het werd dus al wat donkerder, wat doet dat ding? Dus besloot ik om terug te vliegen. Wil geen mensen in gevaar brengen omdat ik zo graag mooie beelden wilde. Bij mij gaat veiligheid van mensen écht voor..

Nu ik het toch over heb, en jij dezelfde drone hebt, als ik van mezelf wegvlieg, niks aan de hand, draai ik om (dus dat de camera weer naar mij toegericht is), ga ik ineens van vol bereik naar dat de verbinding oranje wordt.. Hij wel eens last van gehad? (Ja, praat dan wel over >700m)

Nu ik het toch over heb, en jij dezelfde drone hebt, als ik van mezelf wegvlieg, niks aan de hand, draai ik om (dus dat de camera weer naar mij toegericht is), ga ik ineens van vol bereik naar dat de verbinding oranje wordt.. Hij wel eens last van gehad? (Ja, praat dan wel over >700m)

Eigenlijk nooit zo op gelet. Meestal zie je het bereik geleidelijk aan minder worden. Zal eens een keer een testje doen.