Luxemburg

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

theo

New Member
Lid geworden
7 nov 2016
Berichten
8
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
75
Locatie
friesland
Hallo waar vind ik gegevens over het vliegen met een drone in Luxemburg alvast bedankt

Verzonden met mijn SM-G901F en de Dronepilots.nl app
 
Ook geïnteresseerd, vanwege een weekje daar in mei. Dus ik haak even aan op dit bericht.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Op deze PDF staat alles uitgelegd
https://dac.public.lu/documentation/divers/drone.pdf

Zie vooral de derde pagina.

In het kort:
- niet hoger dan 50m (maar zo lang je onder 100m blijft, is het risico op problemen beperkt)
- niet boven mensen en bepaalde zones
- niet rond de luchthaven (zie pagina 2)

en in theorie moet je ook de toestemming hebben van de eigenaars van alle grondstukken waar je overheen vliegt, maar in de praktijk is dat natuurlijk onmogelijk. Als je rustig vliegt en zonder dat er veel mensen in de buurt zijn, zal dat wellicht geen problemen opleveren.

Er is een veel strengere regelgeving in de maak, maar die komt er pas volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
Thanx!

Overigens: 150 ft (50m).
En net niet in de buurt van de camping waar ik naar toe ga, natuurlijk (in dat bovenste blauwe rondje), maar daar komen we wel uit, letterlijk en figuurlijk


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Vooral rond Findel (airport) en de hoofdstad is het oppassen. De blauwe rondjes in het noorden zijn niet vaak gebruikt door heli's.
 
Klopt, vlak naast de camping zit een vliegveldje van de lokale paraclub (een boer met zijn 10 vriendjes ). Wordt heeeel af en toe ook militair gebruikt. Even coördineren, dan in de buurt vliegen!

Was van plan er vliegend heen te gaan, maar dat vond de douane niet leuk (wat nou Schengen...)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie