Mag ik ook meedoen ?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peterp0st

Member
Lid geworden
5 mei 2020
Berichten
88
Waarderingsscore
18
Punten
8
Locatie
Rotterdam
Hoi allemaal ik ben Peter.Jaren lang op m'n handen gezeten om te voorkomen dat ik een drone zou kopen maar na het lezen van reviews, ervaringen van gebruikers en het zien van de beelden die de drone maakt is de kogel door de kerk; ik ga de DJI mavic mini aanschaffen.Ik heb totaal geen ervaring met drones, ik wil me eerst goed inlezen het leren vliegen, waar mag ik vliegen tips voor mooie locaties en dan al die dingen waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb omdat ik nog volkomen onwetend ben. Ik hoop op dit forum het een en ander aan info en hulp te vinden.

Grt.Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Damper en rcee
Welkom Peter, en ik hoop van harte dat je veel plezier mag beleven aan je nieuwe hobby!
 
Hee Peter, ook hier?
@PHTB Ik ken 'm, hij is oud genoeg.
De eerste tip: Tijdens het vliegen alleen MTL, nooit DL. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
Hoi allemaal ik ben Peter.Jaren lang op m'n handen gezeten om te voorkomen dat ik een drone zou kopen maar na het lezen van reviews, ervaringen van gebruikers en het zien van de beelden die de drone maakt is de kogel door de kerk; ik ga de DJI mavic mini aanschaffen.Ik heb totaal geen ervaring met drones, ik wil me eerst goed inlezen het leren vliegen, waar mag ik vliegen tips voor mooie locaties en dan al die dingen waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb omdat ik nog volkomen onwetend ben. Ik hoop op dit forum het een en ander aan info en hulp te vinden.

Grt.Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
Hoi Peter. Ik heb sinds 4 weken een Mavic Mini..
Wees gerust het is heel eenvoudig.
Ik ben voorzichtig begonnen.
Je weet al heel snel waar alles voor dient.
Hij maakt voor een amateur prachtige beelden en video’s.
Ik heb er 3 accu’s bij en dan kun je geruime tijd vliegen.
De eerste keer ook gevlogen met bescherming maar die ging snel de kast (koffer) in.
Heel veel geluk en plezier met het vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
Hee Peter, ook hier?
@PHTB Ik ken 'm, hij is oud genoeg.
De eerste tip: Tijdens het vliegen alleen MTL, nooit DL. ;)
He leuk man, dan moet jij Marcel zijn.Goeie tip, en waar ik nu ook achter ben, dat je maar beter binnen de "dampkring" kan blijven.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Damper
Hoi Peter. Ik heb sinds 4 weken een Mavic Mini..
Wees gerust het is heel eenvoudig.
Ik ben voorzichtig begonnen.
Je weet al heel snel waar alles voor dient.
Hij maakt voor een amateur prachtige beelden en video’s.
Ik heb er 3 accu’s bij en dan kun je geruime tijd vliegen.
De eerste keer ook gevlogen met bescherming maar die ging snel de kast (koffer) in.
Heel veel geluk en plezier met het vliegen.
Ik heb het DJI Mavic Mini Fly More Combo pakket genomen (bij CoolBlue ) Ik heb nu nog een beetje koud water vrees ik wil het liefst ergens op een stil plekje de boel uit proberen maar hier (Rotterdam) in de buurt kan/mag dat niet.Ik ben ook nog in afwachting van een goede micro sd kaart.Misschien is er op dit forum iemand die een tip heeft waar ik in de buurt van Rotterdam eerste vlieg oefeningen kan starten.
Schermafbeelding 2020-05-09 om 06.58.47.jpg
 
He leuk man, dan moet jij Marcel zijn.Goeie tip, en waar ik nu ook achter ben, dat je maar beter binnen de "dampkring" kan blijven.:)
Klopt helemaal. Ik ken de omgeving Rotterdam verder nauwelijks maar om te zien waar je wel en niet mag vliegen kan je kijken op GoDrone . Daar zijn ook apps voor bv, asr vlieg veilig of airmap.
 
Ik heb beide apps op in m'n mobiel gezet en in China een landingpad besteld.
Schermafbeelding 2020-05-09 om 09.29.45.jpg
 
informatie haal je bij de wetgever en dat is de rijksoverheid.
Klopt, daarom begon ik ook met GoDrone , dat is van de rijksoverheid.
De apps zijn idd minder betrouwbaar maar wel handig voor onderweg imo.
 
De wetgever in deze heeft het helemaal fout, en daarom hoef je dus ook niet die app te volgen.

Dit vind ik wel een vermakelijke opmerking. Wat is je onderbouwing ?