Mag je vliegen aan de westkant van de Maasvlakte?

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door BRC, 12 jul 2018.

  1. BRC

    BRC Member

    Lid geworden:
    7 jan 2018
    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    13
    Je mag niet vliegen boven haven- en industriegebied.
    Maar waar en wat daar precies onder valt vind ik lastig.
    Heeft iemand hier tips over en in het bijzonder vraag ik mij nu af of je mag vliegen aan de westkant van de Maasvlakte, ongeveer het hangglider gebied op de kaart van drone.aeret.nl
     
  2. Cisca1953

    Cisca1953 New Member

    Lid geworden:
    21 jul 2018
    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    1
    De ASR Vlieg Veilig App en de AirMap App geven je hier informatie over.
     
  3. BRC

    BRC Member

    Lid geworden:
    7 jan 2018
    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    13
    Nou, allebei bekeken maar nee dus.
    Dat op die apps staat niet dat je er niet mag vliegen maar dat wil niet zeggen dat het mag. Lees mijn vraag nog eens.
     
  4. spetri

    spetri New Member

    Lid geworden:
    30 apr 2018
    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat vindt ik ook lastig. De landtong van Rozenburg wordt door het havenbedrijf gezien als haven/industrie-gebied. Aeret zegt er niets over, de gemeente Rozenburg ziet het als recreatiegebied. Sommige politieagenten doen niets, door een ander werd ik weggestuurd. Er is mij verteld dat er een proefproces over opgestart is, maar daar kan ik niets over vinden.
     
  5. BobvdM

    BobvdM Active Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    65
    Heel plat gezegd is de drone-regelgeving eigenlijk tweeledig en stelt deze voorwaarden o.b.v. het gebruik/ indeling van het luchtruim enerzijds en het landgebruik/ indeling van de grond anderzijds. Het is het vermelden waard dat de weergave van Aeret vooral is beperkt tot verboden/voorwaarden die volgen uit de indeling van het luchtruim en niet zozeer tot verboden die te maken hebben met landgebruik op de grond zelf. Enige uitzondering daarop is de toevoeging van enkele N2000 gebieden en, in mindere mate, de weergave van gebouw- en perceelgrenzen wanneer je voldoende inzoomt.

    Aeret biedt in dat opzicht maar de helft van het verhaal, maar wel een hele waardevolle. Voor verboden/ minimale afstanden die samenhangen met het grondgebruik zul je nog steeds andere bronnen moeten raadplegen. Overigens wordt er zo ver ik weet achter de schermen gewerkt om ook geodata omtrent, bijvoorbeeld, auto(snel)wegen op te nemen in Aeret waarbij o.b.v. de geldende maximumsnelheid buffers worden weergegeven. Op termijn zal ongetwijfeld hetzelfde gebeuren met buffers omtrent aaneengesloten bebouwing en industrie-/ havengebieden, maar om dat goed te visualiseren is eerst een hele concrete definitie van dat begrip vereist.
     
    peSHIr vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina