'Mag niet'-mensen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Zelf vlieg ik regelmatig in het duingebied van Noordwijk. Omdat ik er pas achter kwam dat dit onder natura2000 valt heb ik laatst een boswachter aangesproken om te vragen hoe ze met drones omgaan.
Het was een rustig gesprek/discussie maar volgens hem was het natura2000, dus verboden. Ik merkte dat de man weinig kennis over drones had maar vol zat met vooroordelen. Hij zei best wel rare dingen als: 'zo lang niet bewezen is dat het de natuur niet schaadt dan is het verboden, er is bijvoorbeeld nooit onderzoek geweest met betrekking tot insecten.'
En 'waarom zou je hier met een drone willen vliegen over ons terrein, doe dat op je eigen terrein.'

Helaas weet ik meestal pas achteraf wat ik had moeten zeggen, op die laatste had ik natuurlijk moeten antwoorden: 'zegt u dat ook tegen alle wandelaars en fietsers?' ;-)

Mij is het nog steeds niet duidelijk hoe het wettelijk in elkaar zit, volgens alle drone kaarten en apps mag je in dit gebied vliegen. Als het in alle natura2000 gebieden verboden zou zijn, waarom staan sommigen dan wel op kaart vermeld (bijvoorbeeld bij Wormerland en Oostzaan) en anderen niet?
 
Degenen die op de Aeret kaart groen ingekleurd zijn, hebben middels een wetswijziging voor elkaar gekregen dat het verboden is geworden om daar in het luchtruim te zijn met een drone. Alle andere N2000 gebieden hebben in hun beheerplannen staan dat de activiteit drone vliegen vergunningsplichtig is (en een vergunning wordt in principe alleen voor N2000 beheerstaken afgegeven).
Het subtiele verschil is dus dat je de niet vermelde gebieden mag overvliegen, als je zelf met je controller buiten dat gebied staat (je doet er de hobby geen goed mee, maar dat is een andere discussie) en de groen gekleurde gebieden dus niet.
Kwestie van tijd dat ze dat recht trekken, ongetwijfeld. Maar als je uitgaat van dat je je drone altijd in het zicht moet houden, is het verschil natuurlijk ook niet heel erg groot.

in theorie komt de praktijk overeen met de theorie.
 
Laatst bewerkt:
Als jullie dan op die hesjes een logo of tekst willen dan zeg het maar . Kost niet zoveel bij mij en kan per 1 stuks.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app

Kan dat ook op bestaande hesjes? Ik heb wat duurdere modellen in gebruik en wil er graag tekst op hebben. Graag ff antwoord via PM.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app