Mantis Q (verbinding verloren)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

janvt

New Member
Lid geworden
1 sep 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
53
Locatie
Geen
Hallo allemaal,

Ik heb een Yuneec Matis Q besteld en deze vorige week ontvangen. De drone werd snel geleverd in een goede verpakking. Vliegen met de drone verloopt soepel, maar de afstand tussen de controller en de drone kan niet verder gaan dan 400 voet (ongeveer 120 meter), anders verliest de drone de verbinding. De specificatie stelt dat de drone gemakkelijk 800 meter moet kunnen bereiken (onder optimale omstandigheden). Wat kan er mis zijn? Ik hoor het graag, bedankt alvast.
 
Vloog je in de buurt van bebouwing / zendmasten cq. gps antennes / hoogspanningslijnen? Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het (te) kleine bereik. Niet dat je hier iets aan hebt, maar volgens Yuneec zou het bereik bij de van de week aangekondigde Mantis G beter moeten zijn. Waarmee ze indirect toegeven dat het bereik van de Mantis Q misschien niet al te best was.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een Yuneec Matis Q besteld en deze vorige week ontvangen. De drone werd snel geleverd in een goede verpakking. Vliegen met de drone verloopt soepel, maar de afstand tussen de controller en de drone kan niet verder gaan dan 400 voet (ongeveer 120 meter), anders verliest de drone de verbinding. De specificatie stelt dat de drone gemakkelijk 800 meter moet kunnen bereiken (onder optimale omstandigheden). Wat kan er mis zijn? Ik hoor het graag, bedankt alvast.
Hoi Jan.

Klopt ze geven aan 800 meter maar ik red het ook niet. Misschien heb je hier wat aan: https://store.4hawks.com/store/store-raptor-sr-mantis-q

MantisQ_SR_2.jpeg

Verzonden met mijn ONEPLUS A6003 en de Dronepilots.nl app