Mavic 2 krijgt groter bereik middels firmware-update

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Mavic 2 krijgt groter bereik middels firmware-update

De Mavic 2 Pro en Zoom krijgen een groter bereik dankzij een firmware-update die DJI beschikbaar heeft gesteld. In de CE modus kan de drone op maximaal 6 km afstand bediend worden. In FCC modus gaat het bereik zelfs omhoog naar 10 km. Ook zou de controller nu beter moeten presteren bij koude temperaturen.

Lees verder
 
Misschien een stomme vraag maar wat is de CE modus en de FCC modus?
En 10km omhoog waarom???
 
Benieuwd naar Mavic Mini update die er misschien aan zit te komen, al dan niet voor bij een nieuwe Mobile SDK versie die ondersteuning voor de Mavic Mini zou moeten bieden vanaf "ergens in juli".
 
Ehh...

Misschien een stomme vraag maar wat is de CE modus en de FCC modus?

Per continent (simpel gezegd) is wettelijke reservering van radiofrequenties anders geregeld. CE is Europees, en FCC is voor Noord-America. De meeste wereldwijd verkochte drones kunnen op beide frequenties communiceren. Door het verschil in gebruikte frequenties is de maximale afstand die gehaald kan worden door de atmosfeer anders. Een drone dwingen "de verkeerde" mode te gebruiken (dus FCC mode en frequenties hier in Europa) kan ervoor zorgen dat je Drone tot op grotere afstanden contact kan houden met de controller. Dit is echter illegaal.

En 10km omhoog waarom???

Dat mag niet, maar dat staat er ook niet. De maximale afstand tussen de controller en de drone was minder dan 10 km (ook meer dan bijna overal nu is toegestaan), maar deze maximale waarde kan groter zijn met de firmware-update. De maximale getal is daarmee groter geworden, ofwel "omhoog gegaan". Dit heeft helemaal niets met de hoogte van de drone te maken; dat lees jij er blijkbaar alleen maar in?
 
Mavic 2 krijgt groter bereik middels firmware-update

De Mavic 2 Pro en Zoom krijgen een groter bereik dankzij een firmware-update die DJI beschikbaar heeft gesteld. In de CE modus kan de drone op maximaal 6 km afstand bediend worden. In FCC modus gaat het bereik zelfs omhoog naar 10 km. Ook zou de controller nu beter moeten presteren bij koude temperaturen.

Lees verder


Ik heb de Mavic zoom met de Smart Controller. Het updaten van de Firmware op de controller ging bij mij alleen via de Assistant App. Ik heb deze set net dus zie niet gelijk verbetering tov de vorige firmware. Ik zie wel dat ik met deze set een veel betere video link heb dan met mijn Mavic Air en de standaard controller+iPhone die daaraan hangt.


Met Vriendelijke Groet,

Piet
Polder-Drones.nl

Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Ik zie wel dat ik met deze set een veel betere video link heb dan met mijn Mavic Air en de standaard controller+iPhone die daaraan hangt.

Ja, dat is niet zo verwonderlijk. De (oude) Mavic Air gebruikt wifi voor de signaaloverdracht, bij de Mavic 2 wordt het veel krachtiger Ocusync protocol gebruikt. De Mavic Air 2 maakt trouwens ook gebruik van Ocusync.
 
De update is al beschikbaar! Zie ook het artikel. De update betreft alleen de Mavic 2, de Mavic Air 2 had sowieso al het wat grotere bereik.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app