Mavic 2 Pro of Mavic 2 Zoom

Discussie in 'Mavic' gestart door Max Kovic, 29 nov 2019.

1. Max Kovic

Max Kovic New Member

Lid geworden:
    29 nov 2019
    Leuk Bevonden:
    1
    Hi allemaal,

Heb mij zojuist voorgesteld in het voorstel topic.

Ik "oefen" nu met een goedkope ali express drone om wat vliegkunsten aan te leren. Het moment om een betere drone te kopen komt echter dichtbij. Over een aantal weken ga ik wat mooie plekken ver weg bezoeken en wil dan graag een begin maken met het schieten van mooie foto's en video's met een goede drone.

Na weken van online reviews en youtube reviews lezen en kijken kwam ik tot de conclusie dat de Mavic 2 Zoom mogelijk de juiste drone voor mij is. Past ook precies in mijn budget. Maar nu de Pro in aanschafprijs erg dicht bij de Zoom is terechtgekomen, twijfel ik. In alle reviews en filmpjes stelt men dat de Pro meer geschikt is voor mensen die aan nabewerken van beeldmateriaal doen. Ik ben zelf geen "geschoolde" fotograaf. Ik ken de basics maar meer ook niet. Nabewerken heb ik ook nog nooit serieus gedaan. Maar de lagere prijs van de Pro i.c.m. de sterkere eigenschappen v.w.b. opname in de avonduren maken het aantrekkelijk.

Concreet mijn vraag: De foto's en video's die op de Pro met bijvoorbeeld de standaard instellingen gemaakt worden, zijn die al erg mooi van zichzelf? Of is het een must om dit materiaal met nabewerking mooi te krijgen?
    Hier gaat denk ik mijn keuze wel van af hangen.

Hoop dat iemand mij kan helpen:)

Grt,
    Max

2. rcee

rcee Member

Lid geworden:
    27 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    7
    Je mag verwachten van een drone uit deze prijsklasse dat de foto's al top zijn " out of the box" . Zeker gezien het feit dat er hasselblad technologie in deze drone zit. Er zijn voldoende voorbeelden te vinden op het net. Als je echt puur voor de fotokwaliteit gaat lijkt mij dit een uitstekende drone.

3. Max Kovic

Max Kovic New Member

Lid geworden:
    29 nov 2019
    Leuk Bevonden:
    1