Mavic 2 Pro of Mavic 2 Zoom

Discussie in 'Mavic' gestart door Max Kovic, 29 nov 2019.

1. Max Kovic

Max Kovic New Member

Lid geworden:
    29 nov 2019
    Leuk Bevonden:
    1
    Hi allemaal,

Heb mij zojuist voorgesteld in het voorstel topic.

Ik "oefen" nu met een goedkope ali express drone om wat vliegkunsten aan te leren. Het moment om een betere drone te kopen komt echter dichtbij. Over een aantal weken ga ik wat mooie plekken ver weg bezoeken en wil dan graag een begin maken met het schieten van mooie foto's en video's met een goede drone.

Na weken van online reviews en youtube reviews lezen en kijken kwam ik tot de conclusie dat de Mavic 2 Zoom mogelijk de juiste drone voor mij is. Past ook precies in mijn budget. Maar nu de Pro in aanschafprijs erg dicht bij de Zoom is terechtgekomen, twijfel ik. In alle reviews en filmpjes stelt men dat de Pro meer geschikt is voor mensen die aan nabewerken van beeldmateriaal doen. Ik ben zelf geen "geschoolde" fotograaf. Ik ken de basics maar meer ook niet. Nabewerken heb ik ook nog nooit serieus gedaan. Maar de lagere prijs van de Pro i.c.m. de sterkere eigenschappen v.w.b. opname in de avonduren maken het aantrekkelijk.

Concreet mijn vraag: De foto's en video's die op de Pro met bijvoorbeeld de standaard instellingen gemaakt worden, zijn die al erg mooi van zichzelf? Of is het een must om dit materiaal met nabewerking mooi te krijgen?
    Hier gaat denk ik mijn keuze wel van af hangen.

Hoop dat iemand mij kan helpen:)

Grt,
    Max

2. rcee

rcee Member

Lid geworden:
    27 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    7
    Je mag verwachten van een drone uit deze prijsklasse dat de foto's al top zijn " out of the box" . Zeker gezien het feit dat er hasselblad technologie in deze drone zit. Er zijn voldoende voorbeelden te vinden op het net. Als je echt puur voor de fotokwaliteit gaat lijkt mij dit een uitstekende drone.

3. Max Kovic

Max Kovic New Member

Lid geworden:
    29 nov 2019
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik verwacht zelf dus ook dat de foto’s out of the box top moeten zijn maar hoop dus hier van mensen die zo een Pro ook hebben de bevestiging te krijgen, heb jij een Pro?

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

4. rcee

rcee Member

Lid geworden:
    27 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee ik heb zelf geen Mavic, wellicht iemand anders hier ?

Max Kovic vindt dit leuk.
  5. wdejager

wdejager Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    4 jul 2016
    Leuk Bevonden:
    674
    Hi Max,

Heb je mijn review van de Mavic 2 Zoom al bekeken? Hierin ga ik ook in op de vraag of je de Zoom of de Pro moet hebben. Het gaat niet alleen om beeldkwaliteit. Je moet jezelf de vraag stellen of je dat zoombereik van de Zoom nodig hebt of niet. Ik vind die optische zoom erg fijn, omdat je nu eenmaal vaak wat afstand moet houden van je onderwerp. Maar als het om alleen landschappen gaat dan maakt het weer niet zoveel uit. De beeldkwaliteit van de Pro is beduidend beter, maar wat je zelf al zegt: om het uiterste uit de sensor te halen zul je meestal toch iets aan nabewerking moeten gaan doen. Als ik het allemaal zo hoor dan is de Zoom denk ik toch de beste keuze in jouw geval.

Max Kovic vindt dit leuk.
  6. Max Kovic

Max Kovic New Member

Lid geworden:
    29 nov 2019
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik ga sowieso nu je review bekijken!
    Zie vandaag wel dat de Zoom zeer beperkt leverbaar is. Pro overal wel goed verkrijgbaar.

7. Navitronics DJI Droneshop

Lid geworden:
    27 aug 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze prijs momenteel voor Mavic 2 Pro met Smart Controller=1779€

8. Max Kovic

Max Kovic New Member

Lid geworden:
    29 nov 2019
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie prijs:) maar ik zoek vooralsnog enkel een drone. Dillema nog steeds aanwezig maar zo te zien voorraad genoeg overal van beide varianten.

Deel Deze Pagina