Mavic 3 classic problemen

maxoke?

New Member
Lid geworden
28 jan 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
65
Ben in het bezit van nieuwe drone Mavic 3 classic met controller RC 330 scherm..kan geen verbinding maken..met WiFi zag ik alle verbindingen van mijn straat..was erg schrikken...kan zomaar op een ander netwerk dus tijdens het vliegen kan mijn drone worden overgenomen??? mijn vorige Drone Mavic 2 pro gebruikte ik een mobiel zelfs zonder internet en kreeg prima foto s...ik wil niet op WiFi wat zijn de opties

je zult sowieso verbinding moeten maken met je eigen wifi-netwerk om je controller en drone te voorzien van de laatste updates. En ja, je ziet alle aanwezige wifi-netwerken in je buurt, maar als je een goed password hebt zal niemand anders van je netwerk gebruik maken.
En zekers niet tijdens het vliegen, want dan wordt wifi en bluetooth uitgeschakeld. Dat heb je dus niet nodig om foto's te maken en je drone te besturen.

Heb ik altijd WiFi nodig om de boel op te starten of is het eenmalig...ik ben thuis in gelogd maar hoe gaat het op locatie

heb je de opstartprocedure wel doorlopen nadat je je drone hebt gekocht? Ik neem aan dat je een DJI account hebt aangemaakt?
Dit doe je eenmalig en daarna wordt er niet meer gezeurd om in te loggen.
Je hebt geen wifi nodig om te vliegen, maar op lokatie is het wel handig om even vlak voordat je opstijgt een (wifi)-verbinding met je telefoon te maken (mbv hotspot), zodat er een kaart van je omgeving in je controller wordt geladen. Dit kan je thuis ook doen als je exact weet waar je gaat vliegen.
Dit inladen gebeurd automatisch, dus je hoeft niets zelf te selecteren.

kan zomaar op een ander netwerk dus tijdens het vliegen kan mijn drone worden overgenomen??? ties
Als je op je remote wifi netwerken ziet wil nog niet zeggen dat de mensen van die andere wifi netwerken bij jou in kunnen loggen. Sterker nog, die zien je remote zelfs niet!!

Probeer vele malen in te loggen op mijn con troller iedere keer weer ....wachtwoorden aangemaakt

terug naar Mediamarkt blijkt de controller type RM330 defect te zijn...DJI nog gebeld heeft de serienummers gecheckt en vertelde mij dat ik de controller kon omruilen of te wel een bekend verhaal betreft deze serie...weet niet of ik daar nog gebruik van wilt maken...vraag: heeft iemand ervaring met de RM330 controller of toch maar weer terug naar de controller met mobieltje

Zelf vlieg ik altijd met de RM330 controller sinds ik de Mavic 3 Classic heb. Daarvoor vloog ik met de Mavic Air waarbij je een mobiel nodig had. Het gedoe van dat alles optuigen heb ik gelukkig niet meer en ben dus zeer tevreden met de RM330.