Mavic 3 crash

DDD

Well-Known Member
Lid geworden
30 apr 2021
Berichten
837
Waarderingsscore
277
Punten
63
Locatie
Harderwijk
Website
dennisvandenbroek.nl
Gister wilde een vriend van mij wel eens met de Avata vliegen omdat hij er misschien zelf ook wel een wilde.

Na twee batterijen leeg gevlogen te hebben had hij de smaak te pakken.

Hij had z’n Mavic 3 mee. Wij de goggles en de Motion controller koppelen aan zijn Mavic 3. Na ff gevlogen te hebben verbrak ineens de verbinding met de goggles. Lang leve RTH.. Not!

Tijdens de RTH vloog hij terug op dezelfde hoogte als dat hij op dat moment vloog.. 12-14 meter. (Ik ken niemand die zijn RTH zo laag heeft staan, dus twijfel of dat wel helemaal werkt) Ben over het algemeen best te spreken over dat de Mavic best veel ziet/ en nergens tegenaan vliegt.

Tot gisteren..

Zie hier de beelden uit mijn gekoppelde telefoon, die overigens niet in de goggles aanwezig zijn (ook vreemd)


DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Arkersluis - Nijkerk. Next video: Roadtrip New Zealand. Next trip: Roadtrip Iceland
 
  • Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: LucW en SnitserNL
Sneue bak! Maar inderdaad een RTH-hoogte van 14 meter is wel erg laag. Best kans dat nog lager stond ingesteld, want zakken doet een drone bij een RTH niet.
 
Normaal stijgt een drone naar de RTH hoogte en vliegt dan naar home point. Hij wist zeker dat hij niet op 14 meter stond..


DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Arkersluis - Nijkerk. Next video: Roadtrip New Zealand. Next trip: Roadtrip Iceland
 
Normaal stijgt een drone naar de RTH hoogte en vliegt dan naar home point. Hij wist zeker dat hij niet op 14 meter stond..
Misschien is dit dan wel het probleem geweest (dat hij o.a. niet de ingestelde hoogte kon uitlezen/laden?)?:
1704647172813.png


Het lijkt ook meer voor te komen: Failed to load dynamic safety data.
 
Laatst bewerkt:
Bij 'smart RTH' stijgt de drone niet eerst op, zoals bij de ouderwetse RTH. Maar stond de obstakeldetectie wel aan?
 
Bij 'smart RTH' stijgt de drone niet eerst op, zoals bij de ouderwetse RTH. Maar stond de obstakeldetectie wel aan?
Smart RTH wordt toch altijd zelf geactiveerd?
Maar een failsafe RTH gaat volgens mij met 8m/s. In dit geval ging de drone twee keer zo snel. Daarom kon de obstakeldetectie de boom niet meer ontwijken (Als deze uberhaupt aan stond).
 
Hallo heb afgelopen vrijdag een crash gehad met mijn Air 3 gevlogen met active tracking auto en hij vloog gewoon zonder lawaai van de sensors gewoon tegen de bomen aan bypass stond aan
had hem aankomende week nodig dus care refresch gedaan dus met 3 dagen een nieuwe drone binnen
heb net een video gemaakt en ga dji bellen en vragen om wat te doen want dit is niet mijn schuld maar moet nu wel 99 € betalen voor de nieuwe drone
dit was na de laatste nieuwe update en misschien was dit bij jou ook het geval
vlieg wel vaker met active tracking maar nooit geen problemen gehad
 
Active tracking is niet feilloos. Hoe snel vloog je drone toen deze de boom raakte?
Ik ben wel benieuwd want ik wil dit ook ng een keer uitproberen,maar dan wel op een stuk zonder bomen. ;)
 
Hallo heb afgelopen vrijdag een crash gehad met mijn Air 3 gevlogen met active tracking auto en hij vloog gewoon zonder lawaai van de sensors gewoon tegen de bomen aan bypass stond aan
had hem aankomende week nodig dus care refresch gedaan dus met 3 dagen een nieuwe drone binnen
heb net een video gemaakt en ga dji bellen en vragen om wat te doen want dit is niet mijn schuld maar moet nu wel 99 € betalen voor de nieuwe drone
dit was na de laatste nieuwe update en misschien was dit bij jou ook het geval
vlieg wel vaker met active tracking maar nooit geen problemen gehad
Je kunt in de handleiding van de Air 3 het volgende lezen:

"• Gebruik FocusTrack NIET in gebieden met kleine of dunne objecten (bijv. takken van bomen of hoogspanningslijnen), transparante objecten (bijv. water of glas) of monochrome oppervlakken (bijv. witte muren)."

Ik denk niet dat DJI je gratis een nieuwe drone gaat opsturen.