- Lid geworden
- 18 okt 2016
- Berichten
- 31
- Waarderingsscore
- 12
- Punten
- 8
- Locatie
- Nederland
- Website
- www.luchtbeeld.nl
Niet alleen de nieuwe Mavic 3 Classic, maar ook de 'oude' versie die vanaf eind vorig jaar te koop is, is nu C1 gecertificeerd. Ten minste, nadat je de laatste update hebt geïnstalleerd (firmware 2022.11.02), die sinds gisteren beschikbaar is. Onderstaande informatie komt uit de nieuwste versie van de user manual.
DJI heeft nu de MTOM nu gespecificeerd op 895 gram. Je mag dus hooguit een paar gram extra payload installeren (zoals een filter) om onder de 900 gram te blijven.
Let op, na installatie is het gedrag op enkele punten iets veranderd om te voldoen aan de EU regelgeving (alleen als je vliegt in de EU, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein):
- FocusTrack kan alleen worden gebruikt tot een afstand van 50 meter.
- Auxiliary LEDS staan ingesteld als automatisch (kan niet meer worden gewijzigd).
- Front LEDs staan altijd aan en kunnen niet meer worden uitgezet.
- Je operator nummer moet je zelf uploaden via DJI Fly (Safety, UAS Remote Identification).
- Je moet de Unmanned Geographical Zones (UGZ) database uploaden. Restricted zones worden zichtbaar in de DJI Fly app, klik er op voor meer informatie. Kom je in de buurt van zo'n zone dan krijg je een waarschuwing. Je kunt in een restricted zone niet binnenvliegen of er opstijgen tenzij tevoren je hem tevoren bij DJI hebt 'unlocked' (voor geautoriseerde gebruikers). Iets soepeler zijn authorization zones, die je zelf in de app kunt unlocken.
Ik zie nergens dat je ook moet registreren of bewijzen. Het lijkt (op basis van de user manual) voldoende om de update te installeren.
Naast de C1 certificatie zijn er nog diverse andere aanpassingen onderdeel van de update, waaronder night mode, 1600 ISO voor D-Log, spotlight en POI voor de telecamera, cruise control (constante vliegsnelheid) en gain/expo tuning.
DJI heeft nu de MTOM nu gespecificeerd op 895 gram. Je mag dus hooguit een paar gram extra payload installeren (zoals een filter) om onder de 900 gram te blijven.
Let op, na installatie is het gedrag op enkele punten iets veranderd om te voldoen aan de EU regelgeving (alleen als je vliegt in de EU, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein):
- FocusTrack kan alleen worden gebruikt tot een afstand van 50 meter.
- Auxiliary LEDS staan ingesteld als automatisch (kan niet meer worden gewijzigd).
- Front LEDs staan altijd aan en kunnen niet meer worden uitgezet.
- Je operator nummer moet je zelf uploaden via DJI Fly (Safety, UAS Remote Identification).
- Je moet de Unmanned Geographical Zones (UGZ) database uploaden. Restricted zones worden zichtbaar in de DJI Fly app, klik er op voor meer informatie. Kom je in de buurt van zo'n zone dan krijg je een waarschuwing. Je kunt in een restricted zone niet binnenvliegen of er opstijgen tenzij tevoren je hem tevoren bij DJI hebt 'unlocked' (voor geautoriseerde gebruikers). Iets soepeler zijn authorization zones, die je zelf in de app kunt unlocken.
Ik zie nergens dat je ook moet registreren of bewijzen. Het lijkt (op basis van de user manual) voldoende om de update te installeren.
Naast de C1 certificatie zijn er nog diverse andere aanpassingen onderdeel van de update, waaronder night mode, 1600 ISO voor D-Log, spotlight en POI voor de telecamera, cruise control (constante vliegsnelheid) en gain/expo tuning.
Laatst bewerkt: