Mavic air 2 na 500M verlies ik volledig signaal.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

colcolcol1

New Member
Lid geworden
7 mrt 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
24
Locatie
Drenthe
Ik heb vorige week een DJI Air 2 gekocht en heb er een paar dagen mee gevlogen. Ik wilde het bereik testen van de drone aangezien ik 6000M (CE) zou moeten kunnen halen met de drone. Ik snap ook best dat dat niet altijd zal lukken maar had toch wel een kilometer of 3 a 4 verwacht. De locatie waar ik vlieg is een beetje platteland met 1 rij bomen tussen mij en de drone. Na 500M verlies ik al het signaal en even later kreeg ik weer signaal terug en was hij (gelukkig) bezig met de return to home functie.

Ik had deze vlucht ongeveer 13 satellieten..

Ik heb ook geprobeerd om de telefoon in vliegtuig stand te zetten en ook enkel 2.4 en 5.8 ghz. Dit hielp helaas niets..

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?..
 
Die rij bomen kan wel eens het probleem zijn geweest, probeer het eens zonder dat er wat tussen staat, dus vrij zicht op de drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nordflow
Waarom zou je de maximale afstand van jezelf willen vliegen ?
De wettelijke regel is dat je de drone moet kunnen zien, ik vermoed dat je dat op 6 km niet meer doet, al eerder niet.
Dat een drone het kan is leuk maar niet nodig, althans niet in Europa.

Grote kans dat er toch wat stoorzenders in de buurt zijn, GSM-masten, hoogspanning masten.

Zelf nog nooit meegemaakt dat de drone niet meer te besturen is, ik zorg ook altijd dat ik zicht heb op mijn drone.
Dan kan ik ook zien of er misschien vogels zijn die hinder hebben van de drone, of dat er vogels zijn die drone als vijand zien.
Best een vreemde gewaarwording als een meeuw je drone probeert aan te vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54
Waarom zou je de maximale afstand van jezelf willen vliegen ?
De wettelijke regel is dat je de drone moet kunnen zien, ik vermoed dat je dat op 6 km niet meer doet, al eerder niet.
Dat een drone het kan is leuk maar niet nodig, althans niet in Europa.

Grote kans dat er toch wat stoorzenders in de buurt zijn, GSM-masten, hoogspanning masten.

Zelf nog nooit meegemaakt dat de drone niet meer te besturen is, ik zorg ook altijd dat ik zicht heb op mijn drone.
Dan kan ik ook zien of er misschien vogels zijn die hinder hebben van de drone, of dat er vogels zijn die drone als vijand zien.
Best een vreemde gewaarwording als een meeuw je drone probeert aan te vallen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens adderoos, ik hou mijn drone ook altijd in zicht, maar in dit geval gaat het om een nieuw aangeschafte drone en is het helemaal niet zo gek als je deze even uit probeert op wat deze allemaal kan en niet kan, leer je drone kennen heel belangrijk.
 
Leer je drone kennen is zeer zeker belangrijk, sterker een stukje kennis wat je als piloot geacht wordt te hebben.
Maar ook dat doe je binnen de wettelijke regels, die zijn niet zomaar bedacht.
Dat een fabrikant de drone van alles kan laten doen is leuk, maar testen we allemaal ook de maximale snelheid van een auto ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ducky en JH54
Drone2, Het is inderdaad waarschijnlijk een mengeling van een stoorzender en een rij bomen, ik heb het vanmiddag op een open stuk land geprobeerd en daar had ik na een kilometer nog steeds uitstekend bereik.

Adderoos heeft inderdaad wel gelijk en ik zal ook altijd de drone in zicht houden maar het gaat inderdaad om het uittesten van de drone. En het ging in dit geval niet om het uiterste, maar om een redelijk afstand (Het zelfde als dat je je auto test of hij wel 130 kan).

Bedankt voor de reacties en ik ben blij dat het niet aan de drone ligt. Ik hoop dat de meeuwen hem met rust zullen laten.
 
Ik heb het ook wel eens met mijn MA2. Ene keer kom ik met gemak 3-4km en andere keer begint ie na 800mtr te muiten. Meestal is dat idd verstoring door bomen/gebouwen, maar kan ook door andere oorzaken komen, zoals de staat van de atmosfeer (denk als vergelijk aan je auto radio, soms slecht signaal op plekken waar je ander perfevt signaal hebt) of zendmasten