Mavic Air, issues met Gimble wiel

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

2dehans

New Member
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
53
Locatie
Noord Holland
Hallo drone users,

Ik heb recent een Mavic Air. Bevalt prima en super leuk om mee te vliegen. Na een paar succesvolle vluchten merk ik dat bij het draaien aan de gimble wiel op de remote ook de drone verticaal om zijn as gaat draaien... ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen... Ik weet ook niet goed of dit na een firmware update is gekomen.

Wat ik heb geprobeerd is opnieuw de firmware te installeren via DJI assistent. De joysticks op nieuw gekalibreerd maar tot nu toe geen succes...

Iemand hiervan gehoord... of nog beter.. iemand een suggestie of oplossing >>?

Alvast bedankt voor meedenken en fijne vlieguren.
 
Kun je de werking van dat controller wieltje instellen in de DJI 4 Go app (zoals met de programmeerbare functieknoppen), en is die instelling nu op drone yaw besturing (=draaien om zijn as) ingesteld geraakt? Zo ja, dan even in de settings terugzetten op de functie die je wilt.

(Als dat het niet is, dan weet ik ook niet, ben ik bang. Heb zelf geen Air, en met mijn Spark geen enkele ervaring met veranderende functies van scrollwiel.)
 
Thxs.. maar bij de Air icm de RC kun je wel de joysticks en wiel kalibreren maar niet de knoppen aanpassen. Althans niet die knoppen. Ik ga even contact opnemen met DJI. Kijken wat die te melden hebben :)