Mavic gevonden in Nijmegen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Op marktplaats is er een advertentie geplaatst over een gevonden Mavic. Als de eigenaar zich niet meldt, wordt de Drone verkocht.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Man uit Nijmegen, denk dus dat ergens iemand in die regio zijn Mavic zal missen.
Op Marktplaats: Advertentie m1249040889
 
Welkom hidde alleen ik ben bang dat de drone al verkocht is

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Die is vermoedelijk wel verkocht zoals de adverteerder aangaf. Hij heeft trouwens tijdje gewacht om eigenaar kans te geven te reageren. Is dus wel zo netjes van hem geweest.
 
Beste Hiddedrone, als je jouw Mavic in de buurt van Nijmegen kwijt raakt, doe je aangifte van vermissing bij de Gemeente Nijmegen. Dan staat vast dat jij je Drone kwijt bent geraakt. Vervolgens lees ik op Marktplaats dat er een Drone is gevonden in de regio Nijmegen en heb de aanbieder op Marktplaats gevraagd of hij het heeft gemeld bij de Gemeente Nijmegen afd. gevonden voorwerpen. Hier heeft hij geen antwoord opgegeven.
Volgens mij wordt het moeilijk de vinder te achterhalen ( of Marktplaats hierin wil meewerken verwacht ik niet ). Ergo de vinder heeft moeite gedaan de eigenaar te achterhalen, maar niet gevonden. Of de Mavic inmiddels is verkocht weet ik ook niet. Wel is het advertentienummer bekend.
Ik zou willen pleiten om duidelijk naam en adres op/ in de Drone te plaatsen, zodat de eigenaar is te achterhalen.
Dat gebeurt met de modelvliegerij al, heel effectief.



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik neem aan, dat met U bedoelt wordt, diegene die de Mavic op Marktplaats te koop heeft gezet, als de eigenaar zich niet zou melden binnen een bepaalde termijn.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Joh dit is Nederland. De man van Marktplaats heeft het mijn inziens netjes gedaan zo. Denk dat hij anders eind van het jaar 3000 echte eigenaren aan de deur heeft gehad die allemaal "hun" drone terug willen hebben (soort kansspel).
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie en vayreda
In zekere zin ben je verplicht dit soort gevonden voorwerpen in te leveren bij de gemeente. De gemeente heeft vervolgens de plicht dit een jaar te bewaren. Mocht het na een jaar niet opgehaald worden dan kan je als vinder aanspraak maken op in dit geval de Mavic. Dus zo netjes is deze vinder niet geweest.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
In zekere zin ben je verplicht dit soort gevonden voorwerpen in te leveren bij de gemeente. De gemeente heeft vervolgens de plicht dit een jaar te bewaren. Mocht het na een jaar niet opgehaald worden dan kan je als vinder aanspraak maken op in dit geval de Mavic. Dus zo netjes is deze vinder niet geweest.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app


Is dat niet beetje het moraalridder verhaal?

Even de andere kant dan maar. Iemand vliegt met drone zonder deze kenbaar merk te geven wat naar een eigenaar refereert. Simpel stickertje met adres of telefoonnummer was oplossing geweest.

De vinder gaat niet naar politie waardoor "piloot" ook wel eens in problemen had kunnen komen want geen idee hoe de drone naar beneden gekomen is. Dus denk dat je blij mag zijn met de nette oplossing van de vinder die vermoedelijk meer publiek bereikt heeft dan een diender die hem op de kast zou hebben gezet omdat hij niet weet hoe hij het ding noemen moet bij invoeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: KoenD
Is dat niet beetje het moraalridder verhaal?

Even de andere kant dan maar. Iemand vliegt met drone zonder deze kenbaar merk te geven wat naar een eigenaar refereert. Simpel stickertje met adres of telefoonnummer was oplossing geweest.

De vinder gaat niet naar politie waardoor "piloot" ook wel eens in problemen had kunnen komen want geen idee hoe de drone naar beneden gekomen is. Dus denk dat je blij mag zijn met de nette oplossing van de vinder die vermoedelijk meer publiek bereikt heeft dan een diender die hem op de kast zou hebben gezet omdat hij niet weet hoe hij het ding noemen moet bij invoeren.
Nee, zo hoort het volgens de wet. Dat jij dat een moraalridderverhaal vindt is jouw mening. Wat als de persoon die de Mavic kwijt was een vermissing hiervan heeft opgegeven bij de gemeente? Dan had ie dus pech want de vinder heeft 'm verkocht. Ik hoop voor jou dat jouw drone(s) nooit kwijtraken en gevonden wordt door iemand die jouw mening deelt. Want dan ben je 'm dus kwijt...

Wat betreft een sticker of iets dergelijks met 06nr of iets anders herleidbaar naar de eigenaar ben ik wel met je eens.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi en Peter Ferex
Nee, zo hoort het volgens de wet. Dat jij dat een moraalridderverhaal vindt is jouw mening. Wat als de persoon die de Mavic kwijt was een vermissing hiervan heeft opgegeven bij de gemeente? Dan had ie dus pech want de vinder heeft 'm verkocht. Ik hoop voor jou dat jouw drone(s) nooit kwijtraken en gevonden wordt door iemand die jouw mening deelt. Want dan ben je 'm dus kwijt...

Wat betreft een sticker of iets dergelijks met 06nr of iets anders herleidbaar naar de eigenaar ben ik wel met je eens.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
Nu zijn mijn ervaringen met bepaalde wetten dat die van dien aard zijn dat die vaak ook niet eens mogen. Maar is hier niet aan de orde.

De man heeft tenminste zijn moeite genomen eigenaar in gelegenheid te stellen ding terug te laten komen. Alternatief is dat iemand die niet naar politie wil dus gewoon helemaal niks meer meld waardoor kans terug krijgen nul word.
Probleem met wetten is dat geest der wet niet meer bestaat en er daardoor een letter der wet gekomen is die niet inpraktijk werkt. En is dit weer eens een voorbeeld van, zowel van vlieger als vinder.
En ja, als je anoniem gaat vliegen en hij er vandoor gaat heb je pech gehad. Is geen verantwoording van gemeente om terug te bezorgen.

Zou de mijne wegvliegen en gemeld worden op Marktplaats had ik hem dus vermoedelijk terug gehad door optreden van de vinder.

En neen, mijn vertrouwen in politie is zo ongeveer nul.
 
Nou zijn alle facetten wel z'on beetje belicht. Er zou een registratiesysteem voor drone's moeten komen, zodat eigenaren getraceerd kunnen worden.
Of de vinder de Drone gaat aangegeven bij de Gemeente is een zaak van eerlijkheid en daar wil ik wel enkele vraagtekens bij zetten, helaas.



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Nou zijn alle facetten wel z'on beetje belicht. Er zou een registratiesysteem voor drone's moeten komen, zodat eigenaren getraceerd kunnen worden.
Of de vinder de Drone gaat aangegeven bij de Gemeente is een zaak van eerlijkheid en daar wil ik wel enkele vraagtekens bij zetten, helaas.



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Waarom een registratieplicht? Weer een regeltje en weer een handhaver er bij.
Gewoon eigen verantwoording nemen als je gaat vliegen. Geen adres of telefoonnummer op je drone dan ook net lopen zeuren volstaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: KoenD
Waarom een registratieplicht? Weer een regeltje en weer een handhaver er bij.
Gewoon eigen verantwoording nemen als je gaat vliegen. Geen adres of telefoonnummer op je drone dan ook net lopen zeuren volstaat.
Nee, verplicht registreren gaat volgens mij ook niet iets oplossen. Een soort backup accu'tje in de drone voor het GPS signaal en een "find my drone app" lijkt mij wel een goed idee...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Nee, verplicht registreren gaat volgens mij ook niet iets oplossen. Een soort backup accu'tje in de drone voor het GPS signaal en een "find my drone app" lijkt mij wel een goed idee...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
Inderdaad ook een hele goed optie. Maar uiteraard geheel vrijwillig waar elke vlieger zijn voordeel mee kan doen.
 
Registreren gaat vroeg of laat toch gebeuren