mavic mini return to home waarschuwing

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Travel and Drones

Well-Known Member
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
658
Waarderingsscore
486
Punten
63
Locatie
Purmerend
beste droners ,
Vandaag de mavic mini getest en vliegt in principe fantastisch Maar er is 1 ding waar toch even naar gekeken moet worden (Indien je een mini hebt of gaat kopen)

De return to home(rth) wordt telkens ,zodra je een nieuwe batterij in doet of alles op nieuw opstart wordt ,weer gereset naar 15meter. Dus als je deze op bv 50meter hebt ingesteld ,kan je er op dit Moment(misschien komt er nog een update) niet van uitgaan dat dit 50meter blijft . Dus oppassen geblazen en telkens aanpassen.

Ik heb antwoord gekregen van een dji moderator dat ze weten wat het probleem is en dat er een nieuwe app update volgende week komt.



dit gewoon ter info.

groetjes eric
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ah, dat was me nog niet opgevallen. Meestal check ik voor een vlucht die instellingen even, maar inderdaad niet altijd na batterijwissel op zelfde locatie. (Was default niet 20m ipv 15m trouwens?)

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Ah, dat was me nog niet opgevallen. Meestal check ik voor een vlucht die instellingen even, maar inderdaad niet altijd na batterijwissel op zelfde locatie. (Was default niet 20m ipv 15m trouwens?)

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Mini is 15meter
Voorlopig opletten. Er Komt n update


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik heb de return to home voor mijn mini op 30m gezet en tot nu toe staat dat er nog steeds ook na het wisselen van batterijen. Ik heb de laatste firmware geinstalleerd.
 
Ik heb de return to home voor mijn mini op 30m gezet en tot nu toe staat dat er nog steeds ook na het wisselen van batterijen. Ik heb de laatste firmware geinstalleerd.

Ik heb zo’n vermoeden dat je n android telefoon gebruikt. Ik weet in iedergeval zeker dat bij enkele ios iphones dit probleem is. Ook bij n kennis van me. Dji heeft in iedergeval een waarschuwing in een van de dji forum post uitgegeven en dat er een app update komt.
Er was ook iemand die nog een test had uitgevoerd en hij constateerde dat de rth alleen in de app gereset werd , maar de drone zelf bleek toch nog de oude rth hoogte te hebben.
Er is in iedergeval iets aan de hand dat gefixed moet worden, dji is hiervan op de hoogte. Ook las ik op dji forum dat er een aantal drones opeens keihard wegvlogen en gimbals die heel erg begonnen te shaken. Ook even afwachten wat daar aan de hand is( ik weet dat er bij de sparks in het begin ook problemen waren.)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ook las ik op dji forum dat er een aantal drones opeens keihard wegvlogen en gimbals die heel erg begonnen te shaken.

Deze had ik ook al gezien, ja. Hopelijk worden die problemen gauw gevonden en opgelost, voor zover ze niet in hardware van dat specifieke exemplaar zitten...


Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Ik heb zo’n vermoeden dat je n android telefoon gebruikt. Ik weet in iedergeval zeker dat bij enkele ios iphones dit probleem is. Ook bij n kennis van me. Dji heeft in iedergeval een waarschuwing in een van de dji forum post uitgegeven en dat er een app update komt.
Er was ook iemand die nog een test had uitgevoerd en hij constateerde dat de rth alleen in de app gereset werd , maar de drone zelf bleek toch nog de oude rth hoogte te hebben.
Er is in iedergeval iets aan de hand dat gefixed moet worden, dji is hiervan op de hoogte. Ook las ik op dji forum dat er een aantal drones opeens keihard wegvlogen en gimbals die heel erg begonnen te shaken. Ook even afwachten wat daar aan de hand is( ik weet dat er bij de sparks in het begin ook problemen waren.)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ik gebruik inderdaad een Android telefoon.