Mavic Pro certificaat

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mika

New Member
Lid geworden
29 jul 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
57
Locatie
Leiden
Hoi,

Kan iemand mij aangeven welke certificaat ik nodig heb om met mijn Mavic Pro (734 gram) te vliegen.
Ik ga dit jaar op vakantie naar Frankrijk gelden daar de zelfde eisen.

Mvg
Michel
 
A2 is niet verplicht. Met A1/A3 kun je prima vliegen, alleen ben je wel gebonden aan de regel om meer afstand te houden van alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Zoals elders op dit forum te lezen valt, kun je met een drone niet vliegen in de grote steden in Frankrijk. Voor de overige plaatsen geldt helaas hetzelfde en er kunnen hoogtelimieten zijn. Dus het ligt er aan wat je in la France wilt doen: buiten de bebouwing vliegen (in A3) of, in bebouwde omgeving vliegen in de specifieke categorie.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de kaarten van de Franse overheid is zelfs het vliegen boven de kleinste dorpjes taboe. Elke plaats is rood aangegeven.
Waar zou je informatie kunnen vinden over afwijkende lokale regels?

De dronekaart van Frankrijk: Géoportail
 
Laatst bewerkt:
Volgens de kaarten van de Franse overheid is zelfs het vliegen boven de kleinste dorpjes taboe. Elke plaats is rood aangegeven.
Waar zou je informatie kunnen vinden over afwijkende lokale regels?

De dronekaart van Frankrijk: Géoportail
Ik zie het, dan is het in Frankrijk wat betreft dorpen en steden in de open categorie dichtgetimmerd. Eventuele tijdelijke no-fly zones worden via een ander portaal gecommuniceerd. Daar vind je de NOTAMs. De link staat vermeld op het portaal dat je noemt.