Mavic pro warme motoren

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Speedyace

New Member
Lid geworden
16 dec 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
53
Locatie
Noord Holland
Even een vraagje,
Ik ben momenteel in de cote d’Azur en de temperatuur is hier redelijk 34gr schaduw gemeten.
Nu heb ik even gevlogen met de mavic pro en merk wel op, dat de twee voorste motoren warmer zijn dan de achterste twee. Ik kan ze nog wel vastpakken maar zoals ik al zei, pittig warm maar nog wel vast te houden. Is dit normaal en de omgeving zal hier natuurlijk ook invloed op hebben. Ik krijg geen meldingen of zo. Hebben jullie dit ook wel meegemaakt.

Gr, John.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Het is op zich normaal dat de motoren warm worden. Pas bij echte extreme hitte is er iets mis. Voel je verschil in weerstand bij de 4 verschillende motoren als je de props met de hand draait? Zo nee, dan is er niks aan de hand lijkt me.
 
De achterste twee draaien iets lichter dan de voorste twee. Maar als je de drone uitzet, stoppen ze alle 4 tegelijk. Hij vliegt voor de rest ook goed. Ik zal morgen nog wel eens proberen en blijf dan wel laag bij de grond. Mocht het misgaan, dan blijft er nog iets over van de mavic .


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Gisteren weer twee accu’s gevlogen en ze zijn en blijven warm de voorste twee motoren maar het vliegt voor de rest prima. Als ik thuis ben kijk ik wel verder.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app