Max tik gewicht.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Remon18

New Member
Lid geworden
9 jun 2022
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
33
Locatie
Rotterdam
Beste mede formmmers.

Ik ben nieuw op het forum: remon, 31 jaar en woonachtig in Rotterdam.

Ik heb een aparte vraag:
Wat is het gewicht dat een drone van minder dan 250 gram kan tillen?

Ik zou tijdens een evenement (met toestemming) reclame willen maken voor mijn bedrijf.

Echter heb ik geen vlieg bewijs en geen drone ervaring.

Wat zouden jullie mij aanraden? Een brevet halen en een zwaardere drone halen? (Zo ja, welke?)

Of een lichtere drone die een x aantal gram kan tillen?


Prijs van de drone maakt niet uit zo lang hij maar goed is.

Mvg remon
 
Welkom op het forum, Remon.

Hou aub wel rekening met een aantal factoren.
Officieel mag je je drone niets laten tillen/uitstrooien.
Je drone zal met de lading meer gaan wegen dan 250 gram, dus is een vliegbewijs noodzakelijk.
Als het binnen is, moet je je afvragen of dit veilig kan gebeuren.
Aangezien je dit zakelijk wil doen, zal je WA verzekering niets vergoeden als er iets gebeurd.
Als het buiten is let dan op dat het niet in een NFZ is, ik lees Rotterdam, maar de locatie kan natuurlijk ergens anders zijn.
Je mag niet over een mensenmenigte (rekbaar begrip) vliegen, maar weet niet hoe grootschalig het evenement is.

Verdiep je eerst wat meer in de materie alvorens (mogelijk) de fout in te gaan.



Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Wat zouden jullie mij aanraden?
Iemand het gebeuren laten filmen, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. ;)
Als er mensen in de buurt zijn, zou ik het trouwens maar laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max*
Welkom Remon,
Spandoek op de muur? Goedkoop en veilig.
Tekst: mijn bedrijf, een bedrijf op niveau. Kijkt u maar omhoog (met natuurlijk een tekening erop van een drone)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Welkom,

Iemand het gebeuren laten filmen, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. ;)
Als er mensen in de buurt zijn, zou ik het trouwens maar laten.
Helemaal mee eens. Professioneel bedrijf inhuren lijkt mij in dit geval meer dan een must, kan je met een andere drone nog eens het gebeuren filmen en dat beeldmateriaal ook nog gaan gebruiken. Om op evenementen te gaan tillen heb je naar mijn idee minstens een A2 nodig en nogal uren vliegervaring, afhankelijk wat je gaat tillen, rekening houden met de weersomstandigheden van de dag,... kan je als snel voor verassingen komen te staan heb ikzelf al ondervonden en dit was niet evenementen gerelateerd.
Zonder ervaring en kennis van de reglementen zomaar iets gaan proberen lijkt mij voor een bedrijf ook onverstandig.
Er zitten op dit forum ervaren bedrijven die dit draaiboek met je kunnen bespreken en veilig uitvoeren.
Je kan eventueel een oproep plaatsen hier op het forum waar je bedrijven zoekt om dit te verzorgen.

Suc6 met je reclamecampagne
 

On topic. Ik kwam volgend artikel tegen. Eigenlijk wilde ik zelf eens kijken wat een Mini2 kan tillen.
Hij zal niet ver gevlogen hebben maar toch wel imposant dat die kleine rakker zijn eigen gewicht de lucht in krijgt.

A DJI Mini 2 carried its own weight in drugs across the US border A DJI Mini 2 carried its own weight in drugs across the US border

The Drug Enforcement Administration (DEA) is investigating a drug trafficking incident where a tiny DJI Mini 2 drone was used to smuggle 259g of meth – 10g more than the drone’s own weight – across the US border.


A search warrant released recently provides more details into the incident that occurred on October 7, 2021.

According to the affidavit, a US Border Patrol Agent assigned to California’s Tecate border received a radio dispatch around 8:40 a.m. that a drone had been spotted flying over the 25-foot-high US-Mexico international boundary fence. As the agent went to investigate, he saw the drone hovering over a nearby parking lot before ascending to the ground into an open lot.

Within moments, a gray Mercedes with California license plates entered the nearly empty parking lot and pulled up right next to the drone. The agent intervened and picked up the drone, only to discover an attached bundle whose contents later tested positive for methamphetamine.

While the Mercedes driver has claimed that he was hired to pick up something from the parking lot and take it to Los Angeles, the DEA has now turned its attention toward the drone that did not appear in the FAA registration database.

Among other things, the DEA wants to search the DJI Mini 2 for flight logs, telemetry data, data regarding distances between the drone and the operator, and any photos or videos the drone may have taken. It’s not clear from the warrant whether DJI has been approached to share information about the operator.