Maximale hoogte drone in de bergen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PsYchon

New Member
Lid geworden
18 dec 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
43
Locatie
holland
Ik vlieg zelf met de advanced, en krijg de melding bij 500 meter dat de maximale hoogte gehaald is.
Maar dat zou beteken als je op vakantie bent en op een berg zit dat je dan niet kan opstijgen, of zie ik dat verkeerd?

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Bij het opstarten meten ze de grond als nulpunt. Dus als je op een berg staat op bv 1500 mtr hoogte is het nog steeds 0 mtr bij opstarten. Anders zou je nooit in de bergen kunnen vliegen en zou je in een ravijn weer veel hoger kunnen...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Perry en PsYchon
Falco heeft het inderdaad perfect verwoord. Wat dat betreft is het vliegen in de bergen geen probleem.

Waar je wél rekening mee dient te houden is de ijlere lucht op dergelijke hoogtes. De propellers en motoren zullen meer energie moeten gebruiken om dezelfde hoeveelheid 'lift' te behouden (desalniettemin zouden zowel de P3 als P4 advanced moeten werken tot 6.000m boven zeeniveau). Idem geldt voor de temperatuur die doorgaans afneemt met een toename in hoogte; lage temperaturen maken doorgaans dat LiPo accu's minder efficiënt werken en sneller leeg raken. Sta er dus niet gek van op te kijken als je maximale vliegtijden per accu anders zijn dan je gewend bent als je boven de NLe polders vliegt. Houd daar dus rekening mee en keer op tijd terug ;).