Melding op RC ( Error ? )

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Vanden Berg Guido

Active Member
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
329
Waarderingsscore
76
Punten
28
Leeftijd
81
Locatie
Kessel Belgie
Bij mijn laatste vlucht , kreeg ik plots de melding " Propeller rotating on RC " , een error was het niet maar gewoon een melding, ik heb de propellers minutiues nagekeken maar niks gevonden van beschadigingen, ik heb geen benul wat die melding betekend, is het soms zo dat de camera de draaiende rotorbladen detecteert en ziet als een probleem ?, de drone vloog op dat moment wel in P mode voorwaarts.
 
Welk vliegmachien heb jij? Als het een mini (1) is? Dan was het wschl een rotating too fast? Dan is het teken dat de props 'verbogen' zijn. Dit kan door ze té strak op te bergen... Dan moet je ze zeker vervangen. Bij de mini 2 is dit probleem verholpen. Of had jij een MA2?
 
Het is een Mini 1, ik heb de rotorbladen gecontroleerd ( doe ik trouwens altijd voor ik opstijg ) en geen vervorming of fouten vastgesteld, ik heb nog een paar vluchten gemaakt maar die melding kreeg ik niet meer.
THX voor de reactie
 
Sowieso als je de verwittiging hebt gekregen, écht héél goed opletten dan. Want er zijn er al een paar naar beneden gedonderd met dat euvel. Doordat je bv de mini1 té strak in een tas propt? Of er zit een druk op of zo, dan kunnen de props hun buiging, curve, kwijtraken. Daardoor hebben ze minder luchtweerstand waardoor ze sneller draaien, minder lift hebben, en ja, eigenlijk op hol kunnen slaan.