met welk programma video bewerken....

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Fast-Oppie

Member
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
50
Waarderingsscore
8
Punten
8
Leeftijd
58
Locatie
in de buurt
Hallo,

Ik heb natuurlijk wel even rond gelezen op het forum om te kijken of ik zo een antwoordt kon vinden op mijn vraag.

Mijn vraag: Wel windows video bewerkings programma gebruiken jullie ( liefst gratis en makkelijk in gebruik!!! )??

Als ik deze vraag op google loslaat krijg ik meteen al een lijst met 20 gratis programma's. Maar wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?
 
Ik werk met met Apple Final Cut Pro X en ben er zeer tevreden over. Ik heb heel wat (gratis) programma's uitgeprobeerd, maar deze hebben te veel beperkingen voor mij.
 
Apple Final Cut Pro is inderdaad een mooi programma, maar Apple.....
 
Adobe Premiere Pro. Niet gratis, wel goed.
 
Oké ik moet maar eens goed gaan overwegen wat ik precies verlang van een bewerkingsprogramma en dan een keuze maken.

De app van DJI voor de MavicPro zou ook beelden kunnen bewerken.....ben ik ook benieuwd naar.

Zodra hij binnen is ga ik daar natuurlijk ook naar kijken.

Verzonden met mijn SM-N910F en de Dronepilots.nl app
 
Adobe Premiere Pro. Niet gratis, wel goed.
Hier noem je wel goede editor, maar niet de goedkoopste.
Wil je eens kijken of video editing je ding is, dan zou ik met een gratis programma beginnen. Windows Movie Maker b.v.
Als je er dan mee verder wilt gaan, dan kun je altijd nog een programma aanschaffen. Met de ervaring die je ondertussen hebt opgedaan, kun je ook beter en gerichter een keuze maken uit het aanbod.
 
  • Leuk
Waarderingen: beejee en Fast-Oppie
Bestaat Windows Movie Maker niet meer? Dat gebruikte ik vroeger (in mijn pre-Mac dagen) voor het bewerken van video's. Gratis en eenvoudig. Maar met een goeie soundtrack en goed bronmateriaal kom je een heel eind. Special effects heb je vaak helemaal niet nodig voor het maken van een goede video.

[aanvulling] Nee, WMM (lange tijd onderdeel van Essentials) bestaat niet meer, zie ik. Maar er zijn blijkbaar een paar goede alternatieven: The best Windows Movie Maker alternatives 2017 | TechRadar
 
  • Leuk
Waarderingen: Fast-Oppie
Inderdaad zeg. Sinds 10 januari kun je WMM niet meer downloaden bij Microsoft.
 
Heb inmiddels Lightworks geïnstalleerd en ga deze is uitproberen...
 
Zelf gebruik ik CyberLink PowerDirector 15. Hier zit standaard een optie in om het fish-eye effect weg te kunnen halen uit je filmpjes. Verder makkelijk te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fast-Oppie
Oké ik heb Lightworks bekeken maar dit is, voormij, niet echt gebruiksvriendelijk.

Ik zie dat Cyberlink PowerDirector 15 niet gratis is.....

Ik ga nu Shotcut nader bekijken......

Maar Jaltena, evengoed bedankt voor je bijdrage; -))


Verzonden met mijn SM-N910F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: andredv
Misschien is dit iets. Wondershare Filmora
Is gratis en de verbeterde versie van Windows Movie Maker claimen ze.
Windows Movie Maker Alternative: Better than Windows Movie Maker

Op youtube staat een filmpje hoe een en anders werkt. Kan je even kijken of het misschien wat voor je is. Ziet er simpel uit in ieder geval en nogmaals: Gratis.
https://www.youtube.com/watch?v=X46UEGsgCGY
Welke programma er erg goed uitziet en naar mijn mening een stuk professioneler dan Wondershare is Openshot.
OpenShot Video Editor | Simple, powerful, and free video editor for Linux!
Uitleg hier:
https://www.youtube.com/watch?v=IeIaF8QpB04
Als je de filmpjes even bekijkt krijg je een beter indruk of het wel of niet iets voor je is. Beter dan alles installeren.
 
Wondershare Filmora ziet er inderdaad, voor mij, prima uit!!!

....En ik ga er eens lekker mee spelen!!!!

Bedankt voor de tip!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Spotter
Ik ga die ook maar eens uitproberen, want mijn Pinnacle $tudio ben ik toch ook niet echt tevreden over.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Fast-Oppie
Wondershare Filmora ziet er inderdaad, voor mij, prima uit!!!

....En ik ga er eens lekker mee spelen!!!!

Bedankt voor de tip!!
Als je uitgespeeld bent, graag een reactie.
Ik heb ook wel interesse.
 
Ga ik doen, ben momenteel druk maar komend weekend ga ik kijken .....gister even naar het eenvoudige programma, met beperkte mogelijkheden gekeken, en die is erg makkelijk in gebruik.
Dit eenvoudige programma is makkelijk om even snel een kort filmpje te monteren.

Komend weekend kijk ik wat het uitgebreider programma doet. En ook de app bekijk ik dan even....

Maar zover ik het nu kan inschatten is dit wel wat ik zoek....voor nu!

Verzonden met mijn SM-N910F en de Dronepilots.nl app
 
App is officieel alleen voor iPhone (de IOS versie, dan; niet gekeken naar de Android versie), maar is prima werkbaar op de iPad.
Eenvoudig te bedienen, redelijk beperkt in het aantal titelstijlen, overgangen, filters, etc. (wel bij te kopen). Genoeg uitvoer opties, hoewel ik waarschijnlijk toch alleen de "sla op op iPad" optie zal gebruiken, is het ook mogelijk rechtstreeks naar YouTube of Facebook te uploaden.

Ik ben er wel happy mee. Vooral ook omdat ik mijn drone footage toch al op de iPad heb staan. Dan is eenvoudig daar bewerken tot een afgerond geheel zeker een voordeel. Nadeel is dat er één seconde reclame aan het eind toegevoegd wordt, maar die is er met de standaard bewerkingopties op de iPad zelf eventueel weer af te knippen.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik gebruik dus nog steeds moviemaker . ik wilde zojuist voor het eerst een video in 2.7k daar openen, echter het lukt niet! in full hd had ik nooit problemen. ik krijg de melding dat de indeling niet kan worden gelezen.
Weet iemand of en hoe ik de instellingen daarvoor kan aanpassen?
dank alvast!
mvg
edit. het lijkt niet ondersteund te worden,dus ik ga een van deze opties eens uitproberen
 
Laatst bewerkt: